MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Unnskyld overskriften, altså...... men fant ikke noe mer passende! Ei jeg kjenner var hos ei venninne med sønnen sin. Venninnen har en gutt på samme alder; 7 år. Venninnen min gikk opp på lekerommet for å hente sønnen sin, for de skulle hjem, og synet som møter henne kommer hun aldri til å glemme, stakkars...:-) Gutten til venninnnen har et leketelt på rommet sitt, og det ser man rett på når man kommer inn i rommet. Og det hun ser inni teltet, er syvåring som ligger naken og onanerer som en mann!!!! Etter at sjokket hadde lagt seg, forklarte guttens mor at han ofte koste med seg selv, og at det hadde blitt et problem at han ville gjøre det over alt. Derfor hadde de gitt ham dette "fristedet"............ ehhhhhhh.....?????? Kan noen forklare meg at dette ikke det den vanligste måten å løse barns koselyst på ? Vet det er vanlig at både jenter og gutter kan bli veldig interessert i visse deler av kroppen sin tidlig, men ....ja,.....dette ??
Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Er ikke det dummeste jeg har hørt heller.. Hehehe.. Jeg synes det alternativet er bedre en og nekte de og kose med seg selv til enhver tid..
snirkeline Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 He,he,måtte nesten le litt her nå;-) Hørtes litt spesielt ut ja... De sier jo at en ikke skal snakke negativt om det,så de kan få komplekser eller at det skal være noe å skjemmes over senere. Men...tror nok vi hadde tatt det opp på en litt annen måte her ja;-)
mirredutt Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Hehehe... Har ikke svar på spørsmålene dine, men for en fantastisk overskrift! :oD
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2008 Men forresten; er det vanlig at gutter på den alderen har lært å håndtere tissemannen sin på den måten ?? :-) Og det andre er jo at foreldrene har latt han få lov å gjøre dette når som helst på døgnet, også når han har lekekamerater på besøk!!! Visse grenser må man vel kunne sette opp for en syvåring ?
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2008 Hehe, jeg ble skikkelig lattermild da jeg skrev det, men seriøst; det var det eneste som passet!!! :-DDDD
Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Jeg kommer vel til og forklare han at slike ting gjør man når man er alene.. Ikke når man har venner på besøk.. hehe.. Om de kan håndtere den!?!? Hakke peliling..
OneOfTheBoys Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Hmm.. aner ikke om det er vanlig at gutter på 7 år kan håndtere tissen sin på den måten, som du sier, men det er hvertfall ikke mange årene etter de aller fleste begynner!! Synes det var en grei ide jeg, eventuelt ville jeg sagt at sengen var et sted man gjorde dette. Jeg ville også sagt at man ikke skal gjøre sånn når man har besøk, men at det er en "aleneting"..
snirkeline Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 De burde vel kanskje begrenset det til at det var noe som er lov når man er alene;-) he,he
Gjest -<<- Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Synes ikke det høres så dumt ut. De burde nok vurdere å forklare ham at dette ikke er en veldig sosial aktivitet og at han gjerne må begrense den til når han er alene også. =)
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Det er nokså vanlig at barn onanerer på samme måten som voksne, ja. Foreldrene her hadde jo løst det på en smart måte, men burde vel kanskje nevnt at det ikke var en aktivitet som passer når man har besøk. Ingen grunn til sjokk.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Enhver mann med respekt for seg selv, burde ha et "runketelt":))) Kanskje et tips til den dama her inne som spurte hva hun skulle gjøre med mannen sin, som runket i sokkene sine og kastet de fra seg overalt i huset......
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2008 Ler meg i hjel:-)))) Sokkene sine, altså ????!! Jaja, en praktisk måte å få runket fra seg overalt i huset uten at det blir søl.... ehhhh...... Burk!!!!!!!! :-DDD Og dette er mannen til en eller annen.?! All min medfølelse..... :-D
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 *holder på å le meg ihjel* Ja sett opp telt til mennene deres damer dere som liter med klissete sokker rundt om i huset... *knekke sammen i latter på nytt*
Libido- Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Hva er galt med det? Synes det var en lur løsning.
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. juni 2008 Jeg må bare innrømme at jeg ER temmelig sjokket, og ikke så rent lite glad for at jeg ikke har en sønn jeg trenger å finne i den situasjonen....:-)
Mamma til to tette Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Huff og huff, merker at jeg allerede jeg begynner å grue meg til poden kommer i runketeltalderen...he he. Jada det er naturlig og alt det der men rare greier spør du meg.
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. juni 2008 I leketeltet på rommet, altså ? Syns ikke det virker naturlig en plass, egentlig. I sengen etter leggetid, på badet, i dusjen - men midt i beste sendetid - i leketeltet han og kompisene leker i - UNDER lek ?? :-)
Mamma´n til A og F Skrevet 27. juni 2008 #19 Skrevet 27. juni 2008 Jepp! Hun fikk mange fine svar. Noen ga henne tips om å legge de tilbake i skuffen, eller pakke de inn som årets julegave.....
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 27. juni 2008 Om jeg hadde klart å la være å stappe dem langt ned i halsen på mannen, hadde jeg i allefall lagt dem tilbake i skuffen hans som om de skulle være rene. Fyttikatta, han høres ut som en guffen gris:-D
@LilleMy@venter nr3 Skrevet 27. juni 2008 #21 Skrevet 27. juni 2008 Herreguudddddddddd jeg ler så jeg griner!!!!!!!!!!!!!!! Noe så festlig! Kanskje leketøysforretningene burde reklamere med noe sånt! Runketelt til salgs! Kan fås i forskjellige størrelser, farger og fasonger. Fra 99 kroner. Løp og kjøp!
Libido- Skrevet 27. juni 2008 #22 Skrevet 27. juni 2008 Nå er vel runking strengt tatt ganse privat så det bør foreldrene lære han. Og siden det er en privatsak har ikke du eller jeg noe med hvor han utfører det, så lenge de ikke er til andres sjenanse.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #23 Skrevet 27. juni 2008 Runketeltet har jeg ikke noen problemer med, selv om jeg ikke tror jeg hadde brukt det selv Høres ut som denne mammaen bør ta en prat med gutten om at onani er en egenaktivitet og ikke noe man involverer familie og venner i. En 7åring tåler at det settes noen slike grenser
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 27. juni 2008 Jada, runking er en privatsak både for store og små, det er jeg helt enig i. Også derfor burde foreldrene fortalt gutten at han ikke får gjøre det når han har kompiser på besøk. Til alles beste.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #25 Skrevet 27. juni 2008 Intressant. Kvifor synst du dette er ekkelt? Eg tenker at det er bra at barn utforsker seksualiteten sin. Som voksne kan vi veilede i skikk og bruk (sted og tid), men det viktigaste er vel at vi ikkje påfører barna skam? Å gi uttrykk for at seksualitet er ekkelt, er mildt sagt ikkje smart. Er forresten gutters seksualitet eklere enn jenters? Det var ei som gav uttrykk for noko slikt oppi her, merkelig synspunkt, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå