Gå til innhold

Keisernitt - hvor vonde er sprøytene?? bedøvelsen, spinalen ++

Anbefalte innlegg

Kan du si hva du synes dersom du har hatt keisersnitt??

hvor mye sprøyter må man ta ifbm. keisesnitt (før, under og etter..)

Var det planlagt keisersnitt eller hastekeisersnitt?

Hilsen en med SPRØYTESKREKK og som mest sannsynlig skal ha planlagt keisersnitt..

Fortsetter under...

Jeg hadde planlagt ks 28.04 og gruet meg veldig til spinalbedøvelsen, siden jeg visste at jeg ikke fikk noe smertedempende sprøyte før selve spinalen....men det gikk kjempefint. Kjente kun et vanlig lite stikk i ryggen når de satte spinalen!!! Jeg ble kjempeoverrasket!!! Kun positive ting å si om Ringerike sykehus iallefall....

Jeg fikk kun den ene sprøyten i ryggen ingen andre verken før, under eller etter ks!!

Gled deg!'

Masse lykke til!

oi!! Takk for svar! det var oppløftende:)

Jordmor sa at jeg ville få en sprøyte i låret med blodfortynnende kvalden før, så ville jeg få bedøvelse i ryggen før de satte spinalen..

huff.. får vell tåle de stikkene.. har hatt en GRUSOM fødsel tidligere, så ingenting kan vell bli verre enn det går jeg ut ifra!

:)

Jeg fikk beskjed om at jeg ville få blodfortynnende sprøyte (mener hun sa i mageskinnet) kvelden før og i de første dagene etter ks for å unngå blodpropp. (De dagene jeg er mye sengeliggende). Ellers kommer jeg til å få lokalbedøvelse før spinalen settes, så den skal jeg ikke kjenne noe til.

Jeg gruer meg mest til å få satt inn kateteret... Synes det høres ille ut!

Hei!

Jeg hadde etn planlagt keisersnitt for ett år siden da mine tvillinger kom til verden. Da fikk jeg en sprøyte i låret dagen før for å forhindre blodpropp. Tror jeg fikk to slike. Dagen da jeg hadde keisersnittet fikk jeg spinalbedøvelse i ryggen. Den kjente jeg ikke i det hele tatt. Hadde hørt mye om den, men ble positivt overrasska der gitt:) Så tror jeg at jeg fikk en slik kanyle i handa. Vet ikke hva det var for noe.....Keisersnitt var en utrolig opplevelse. Barna var ute på sekunder. Ingen ubehag i det hele tatt. Jeg fikk blodtrykksfall under keisersnittet og da gav de meg morfin, men det tålte jeg ikke slik at jeg brekte meg. Da fikk jeg noe annet og innen sekunder var det over. Ble passet godt på hele tida. Ikke noe å grue seg til. En er selvfølgelig spent, men vondt er det ikke.

Lykke til.

Ikke no' gøy med sprøyteskrekk.. Jeg er heller ikke særlig begeistret for å bli stukket. Da jeg tok ks syntes jeg veneflon var kjipest, jeg.. En i hver hånd. Ellers gikk spinalen utrolig bra, var ikke vondt. Skulle nesten tro den var verst, men den gang ei!

Ellers fikk jeg også blodfortynnende sprøyter, men siden jeg av div årsaker har høy risiko for blodpropp måtte jeg sette slike sprøyter hver dag siste del av graviditeten og seks uker etter ks, så jeg var vel mer eller mindre vant til dem.

Og kateter var litt småkjipt - hvis det blir noen neste gang ber jeg dem sette kateteret ETTER at spinalen er satt :)

Annonse

Heisann:)

Æ hadde akutt ks da d var 36 timer siden første ria og må si at æ kjente ingen sprøyte. Fikk ei sprøyta først som skulle få mæ til å sove(sov en time). Fikk bedøvelse seinere for å få epudiral og legen fant ikke plass for æ hadde så mye vann ikroppen så hadde merke etter sprøytespissen over hele ryggen. Sikkert14-16 merka. Fikk epudiral(vet ikke korsn d skrives så prøve mæ frem) kjente ingenting til sprøyta. Og fikk spinal når d blei akutt ks og kateter seinere. Kjente ingenting av nåt av d, men rien e nåt helt anna:)

Skal ha planlagt ks æ å og glæde mæ masse:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...