Gå til innhold

Høyt Blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll på sykehuset i dag,og når de skulle ta blodtrykket var det på 130/75. Ble litt bekymret,for sist gang jeg var hos jordmord(for 10 dager siden) lå det på 105/55. Har jeg grunn til å bli engstelig? Legen sa at de måtte måle det over noen ganger før de eventuelt gjorde noe. Skal ikke til kontroll igjen før den 14,siden jordmoren min er på ferie. Er det flere som har opplevd noe lignende? Og hva er høyt blodtrykk tegn på? Er forresten i uke 33 i dag, og har termin 16 August.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138112972-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

130/75 er normalt, så du kan ta det helt med ro ;)

En regel du kan bruke er at overtrykk er normalt med 100+alderen din, og undertrykk mellom 70-80.

Jeg har også hatt høyt BT flere ganger i sv.skapet, men da har det vært 150/100 og 160/90 før jeg har blitt tatt inn til ekstra kontroller.

Hei på deg.

Høyt Bt kan være tegn på svangerskapsforgiftning, så man bør være obs. Hvis du i tillegg har protein i urinen og blir hoven i kroppen, legger på deg mye og føler deg uvel før neste kontroll, synes jeg man bør kontakte lege. Det er spesielt undertrykket de følger med.

Jeg hadde lett forhøyet blodtrykk på siste kontroll og min lege tar meg inn igjen om 14 dager. Ved lett svangerskapsforgiftning ber de deg ta det med ro og ligge mye på sofaen.+ at de følger deg og babyen nøye.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...