Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Har ei som begynner i 1. til høsten. Jeg blir hjemmeværende fra høsten av og er så i stuss på om vi skal takke ja eller nei til sfo plass tre dager i uken da hun slutter kl.12. Jeg er jo hjemme, men så føler jeg på det sosiale med å være sammen med de andre barna. Av de 50 1. klassingene er det ganske mange som har sfo plass men ingen hun kjenner enda. Noen som har tanker rundt dette?!
blond Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg tenker at hun bør ha noe plass på SFO fordi at hun går glipp av mye sosialt ellers og kanskje kan havne litt utenfor? Jeg vet ikke dette, men tenker meg det. Hvis dere velger å ikke ha SFO er det nok lurt å ha en fritidsaktivitet av sosiale grunner. Hun kan jo begynne med full plass og så kan dere si opp deler av plassen etterhvert hvis det ikke er nødvendig lenger.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Hei Ville takket ja til plassen. Du må jo ikke bruke den fulltid! Hun går glipp av en del sosialt ved å ikke gå der. Jobber selv på skole, og det er leit med førstklassinger som ikke har venner eller kjenner de sosiale kodene...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Min gutt startet nå i 1 klasse. Jeg skal også gå hjemme så jeg har ikke bestilt SFO til han. De er 53 stk som startet er i første klasse. Og av de var det 13 stk som ikke hadde SFO. Men vi kunne ombestemme oss når som helst om det så måtte være. Men jeg syntes det er koselig han kommer hjem når skolen er slutt når jeg likvel skal være hjemme. Så kan han slappe av litt da, for så å gå til venner og kjente etterpå..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Når må mann egt. søke SFO plass om barnet skal begynne på skolen til høsten? Og hva er vanlige åpningstider? Veldig glad om noen kan svare:)
Meg med tre små prinsesser Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Vi fikk søknadskjema i posten i går. Fristen for å søke var 1.april. Hos oss har de åpent fra 07.45 til 08.30 (morgen SFO) Og fra skoleslutt til 16.15.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Kokkelimonke: Har du tenkt på at når din gutt har slappet av litt og gjort lekser og er klar for å gå til venner og kjente kommer disse vennene og kjente hjem fra SFO. Da trenger kanskje de å slappe av, de skal spise, de skal gjøre lekser. De har sannsynligvis ikke tid til å ha besøk... Erfaringen her er at de som ikke går på SFO faller mye utenfor. Men det er ikke så mange som 13 av 53 som ikke går der, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå