Gå til innhold

Hvis jeg skal flytte FRA Oslo, hvor vil DU abefale meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må som en annen over her si Fredrikstad;)

her er alt fra bryggepromenade, mange flotte og barnevennlige bosteder, natur, shopping og godt klima;) Fredrikstad er bare byen altså!

Skrevet

Ferdrikstad ja....har bekjente som flytte dit i disse dager....

Skrevet

Er ikke enig i at alle vet alt om alle. Ble faktisk veldig overrasket over at det ikke er totalt dødt her om vinteren jeg da. Men klart stor forskjell fra Moss.... som forøvrig stinker utroooolig dritt om dagen. I går kastet jeg nesten opp da jeg måtte ut for å kjøpe lunch.

Skrevet

Melløs og Krapfoss er fine skoler.

Både Kallum og ørejordet hører til melløs , krapfoss har egen skole også.

Skarmyra har 1-10 skole, det syns jeg er litt for stort.....og det er veldig mye fremmedspråklige der da den hører til bysonen! MÅ bare understreke at jeg ikke er noe som helst rasistisk eller fremmedfiendtlig, men har hørt fra andre som har barn der at det er lite oppmøte på skoleavslutninger, møter og andre tiltak fordi det ikke ligger helt i kulturen å være med på sånt. Dessuten er det veldig lite barn på sfo i tillegg....vanskelig å bli kjent med foreldrene i klassen liksom...

Skrevet

hehe jeg vet hvem du er altså Leaderofthepack ;) Har baguettmannen heeelt slutta å komme??

Skrevet

Jeg er avhengig av å bo i nærheten av Oslo og gardermoen så jeg hadde aldri orket å flytte for langt unna :)

Vi bor i Rælingen og trives utrolig godt her! Masse sportstilbud, kort vei til marka, passe store skoler, flere matbutikker og småbutikker, 5 min til Lillestrøm og strømmen, 10 min med tog til Oslo og 15 min med bil :)

Om vi skulle ha flyttet så hadde det blitt til Lørenskog eller Skedsmo..

Deilig å ha både småby og storby i grei avstand :) jeg kan gå ned til Lillestrøm på 20 min hvis jeg vil og der er det masse bra spisesteder, butikker osv..

Skrevet

hehehehe vi har jo stengt så han har vel gitt opp. Du fikk meg dog meget nysgjerrig!! Men i går lukta det jævlig altså.... helt inn faktisk:(

Skrevet

du får se på bildene mine så kjenner du nok igjen rakkern ;)

Skrevet

shit nå ble jeg usikker altså. Hmmmm er du tv-stjerna? Mamman til E...

Skrevet

Jepp ;) nå gleder vi oss til dere åpner igjen på nytt sted....bare synd det er så lenge til!!!

Skrevet

Men hele Moss luker vel ikke dritt??!!

Syns det lukter værst rundt stasjonen jeg...

Skrevet

Aha:) Hadde aldri i verden trodd at du var en dibber hehehehe artig:) Ja jeg savner alle de skjønne ungene allerede jeg da selv om ferie skal bli godt for kropp og sjel. Vi var på Mosseporten på mandag og tittet på lokalet. Det blir heldigvis superfint så vi gleder oss veldig:) Hilse xx fra meg da.... håper hun har kommet seg etter dårlig lunch. Er hun dibber også eller?

Skrevet

Nei nei nei, det lukter sjeldent faktisk.....det er en myte at det stinker i Moss hele tiden...Sarpsborg er 10 reiser værre!!!

Men du bør jo ikke akkuratt bosette deg helt ved siden av fabrikken da :) Jeg bor 10 min gange fra byen og her lukter det ALDRI faktisk....

Skrevet

Så bra!! Er innom her en gang imellom jeg vettu...bare gøy det når mannfolket ser på fotball!! Nja hun er sjeldent inne , men har profil da....har så mange unger ho vettu hehe ;) Vi var på lunsj på petit idag...det gikk bra...

Skrevet

hehehe nå følte jeg plutselig for å modere meg litt..... uff....

Skrevet

Mammaen til Aog F ....du får flytte hit...skal ta deg med på en svingom i byen vettu ;) Får ta en sånn bli kjent dag hehe...nå ere natta....gjesp

Skrevet

hehe ja nå vet sikkert alle hvem jeg er å....tvstjerna liksom....

Skrevet

hehehe jeg skrev ikke hvilket prg da:) Søren det hadde jeg faktisk glemt. Tror du det ligger på nett-tv enda?

Skrevet

Ok Mazza, tar deg på ordet:))

Tv-stjerne?!! Fortell!

Skrevet

ja ligger på nett ennå tror jeg....

hehe superkjent tv stjerne....norges styggeste rom.........LOL

Du får ta deg en dagstur å sjekke forholda ;)

Skrevet

Vi flyttet ut av Oslo for noen år siden, lette mye rundt, men endte opp med Fredrikstad.. Etter noen år bestemte vi oss for Kråkerøy..

Jeg overdriver ikke når jeg sier at det er SÅÅÅÅ fint her..

Nå vil jeg ikke flytte noe annet sted.

Miljøet er fint og du får et greit hus her for 3 mill.

Er superfornøyd med:

Skole

Bhg.

Fritidstilbud til barn/familie.

Masse å finne på til enhver tid.

Flotte lekeområder.

Skog og strand og by med gode shoppingmuligheter, gamlebyen, fergeturer, kjempehyggelige folk. osv osv.

Skrevet

Er en snau time til Oslo, mannen her har pendlet i 4 år med tog og det går helt greit.

Var veldig deilig i starten da vi bodde her med litt "hjemlengsel" før vi ble kjent her, kunne bare ta toget inn til Oslo og lunsje med venninner ol.

Skrevet

Kan ikke gjøre annet enn å signere Newton og de andre som anbefalte Fredrikstad.

Og om du vil bo litt mer på landet, så har du Hvaler øyene rett utenfor Fredrikstad. Fantastisk om sommeren, litt dødt på vinteren, men det er deilig det også. Og vi trenger så såååårt flere sykepleiere i kommunen, du hadde fått jobb på dagen her :)

Det er et veldig trygt og godt barne og ungdomsmiljø på Hvaler, flotte barnehager, men omleggingen til felles skoler har vel vært litt uvant for oss innfødte, hehe... før hadde vi 3 grunnskoler på Hvaler, en tilknyttet hver øy, men nå har de slått sammen skolene, og det er nytt og uvant for alle. Men det er sikkert en vanesak, vi har godt av å blande oss litt mer med de andre øyene, hehe..

Les mer på http://www.fredrikstad-hvaler.no/

Skrevet

Takk for nye svar!

Har venner og bekjente som har bosatt seg både i Moss, Son og Fredrikstad. Men nesten mer nyttig å høre fra ukjente mennesker.

Gjerne ha flere svar fra dere der ute:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...