Gå til innhold

Hvis jeg skal flytte FRA Oslo, hvor vil DU abefale meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi ha et hus må vi ut av byen.

Ønsker et sted med "godt miljø". Rettere sagt et sted der det er lett å være innflytter.

Gjerne fin natur i umiddelbar nærhet, men også en "brun pub:)" Og bra med tilbud ellers. Butikker, restaurenter etc.

Vil ikke betale mer enn 3 mill for det huset.....

Du som trives, hvor bor du?

Og hva er spesiellt bra?

Skrevet

DRAMMEN.......

heia drammen og godset....

her har du alt, ikke så dyrt og strand i sentrum, masse utesteder og kafeteriar og nordens største innendørs svømmebasseng...kan nevne flere ting....

Skrevet

Då ville jeg anbefalt sandnes, her kan du fremdeles få noen få hus til 3 mill. her har vi alt vi trenger, puber, resturang, shopping... kort til stavanger.. hvor det er mangen kjekke festivaler om sommeren, eks Glad mat, vollyball, humorfestival og mye mer....

naturen kan du nesten får rett fra hagen... har noen flotte naturområder hvor det er kjempe fint å gå turer....

Skrevet

Hvor i Drammen? Regner med det er store forskjeller....Både på pris og miljø?

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Trondheim :)

Skrevet

Hvordan er det å være innflytter i Sandnes da? Føles "så skummelt" å flytte langt.....

Skrevet

vi flytter fra oslo til horten nå;)

Skrevet

Fortell om Horten da! Hva koster det for hus, hvorfor flytter dere dit osv

Skrevet

Gjerdrum - 15 min til gardermoen, 30min til Oslo - genialt.

Skrevet

jeg syns det er fint å flytte hitt. VI har fått et godt naboforhold nå... tar jo litt tid å opparbeide seg et bekjentskap... men det er jo hva du gjør det til selv. Er man studen så er det jo mye lettere å bli kjent med folk.

Her som jeg bor ser vi bare naboene om våren og sommeren.. vinterstid er det mangen som er inne... husker når vi flyttet hit, så var det bare vi som var ute i kulden, lilla jentå ville bare være ute... ettervert så ble vi kjent med flere som har unger.

Jeg syns det er lett å komme i kontakt med andre menesker når man er ute på arrangemanger....

så flytt til sandnes... det er jo en mye mindre by en Oslo.

Jeg studerte i oslo... savner mangen av cafene der... men nå begynner vi også å komme med flere... ville aldri budd fast i Oslo, det er Oslo alt for stort.. jeg liker meg best her hjemma

Skrevet

Fredrikstad... Kjempefint...

Skrevet

Jo lenger opp mot nedre eiker jo billigere.

Det er litt opp til hvilket miljø man ønsker. Vi har et sted som er veldig barnevennlig, der er det gå avstand til barnehage, barneskole ok kiwi og 5 min til 2 stor kjøpe sentre, 15 min med bil til drammen sentrum.

Gå inn på finn og se etter hus i nedre eiker, jeg tror nok du vil finne eneboliger rundt 2 mill.

Om du har små er det åpen barnehage her og mye tilbud som blekkspruten svømming, baby og barn og babysang. Veldig bra tilbud her....

Skrevet

Jessheim, Algarheim, Nordkisa (Ullensaker) 30min unna oslo mot trondheim, her har du alt det du beskriver, vi flyttet hit i januar og trives kjempe godt og det er fint for barn her.

Skrevet

tar heller ikke mer en 40 min med bil til oslo:-) jeg er pendler:-)

Skrevet

For ikke snakke om full bhg. dekning. Golfbane under-making, kulturhus, hotell, restauranter, kafeer, en kjempe hyggelig pup, masse hyggelige mennesker, gatekjøkken/videoutleie, osv osv. bra miljø og hyggelige folk.

Skrevet

Hadde flytta til Moss jeg :) Kort vei til det meste og veldig sentral beliggenhet. 40 min til Oslo , gode tog og bussforbindelser, kort vei til flyplass hvis man er glad i å reise.

Masse fine strender og flott turterreng, ikke så altfor stort , vennlige mennesker , lett å bli kjent.

Og her er det mange fine hus til under 3 mill som ligger fint til.... kjenner flere som er innflyttere her fra Oslo og de trives kjempegodt!! Kan selvfølgelig være behjelpelig med hvilke områder i byen som er best ;)

Skrevet

Ja, gjerne Mazza! Har nemlig tenkt på Moss:)

Skrevet

Sooooooooooooon er fint:) Masse innflyttere, kort vei til toget, kort vei til Oslo (egentlig), nærme sjøen, koselig sentrum med restauranter og morsomme butikker. Bra skoler.

Skrevet

Har også sett på Son, kjenner noen der.....

Skrevet
:) Kanskje vi har felles bekjente. Vi bor på store Brevik og her er det omtrent bare innflyttere. De fleste pendler til Oslo. Vi flyttet for 3 år siden og trives utrolig godt. Her er det ca 20 unger i hver klasse kontra 30 i den eldste gik første året.
Skrevet

Ja, kanskje det:) Hvor lang tid tar det å pendle til Oslo da, og er man avhengig av bil?

Skrevet

Spørs litt hvor sprek du er hehehehe:) Hos oss stopper bussen rett utenfor døra og bruker ca 5 min til togstasjonen. Toget tar vel ca 30 min til OsloS. Det er 2 matbutikker her. Personlig hadde jeg ikke klart meg uten bil.

Skrevet

Son er for lite ...sånn alle vet alt om alle....dessuten veeeldig trist om vintern.....bare cafe Oliven som duger da hehe ;)

Områder i Moss som er fine: Kallum, Skarmyra( litt dyrt kanskje) , Krapfoss, Ørejordet ( mest rekkehus) , Melløs også har du jo Jeløy da.....er selv herfra, men liker meg best på bysida jeg da. Sentralt og fint....

Skrevet

Flytter jeg til Son satser jeg på å få jobb som sykepleier:) Er ikke keen på pendling. Men trenger kanskje bil uansett....

Uff, ikke lett å bryte opp, men savner det huset da.....og hagen!

Skrevet

Hvor er de beste skolene i Moss da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...