mother77 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Hei ! Vi har bestemt oss for å kjøpe en OTH vogn / mountain buggy sportsvogn fra USA. Er noen venner av oss som er der nå og som har lovet å ta med til oss. Jeg har fulgt litt med her inne og ser at du har erfaring med å kjøpe OTH fra USA. Vi tenkte å bestille på en nettbutikk å få den levert der vennene våre er på besøk i Virginia. Ser jo at det er gratis frakt innad i USA. Er det en spesiell nettbutikk du anbefaler? Hva slags ekstrautstyr er det greit å kjøpe med? Tenkte å kjøpe en 07 modell siden den er en del billigere. Trodde ikke det var noe særlig forskjell. Men så i et innlegg du skrev at 08 modellen i USA kunne legges mere flat. Gutten vår en 9 mnd, men tenkte kanskje å vente med å bruke den til han ble 1 år. Men det er kanskje likevel greit med flat liggestilling når han skal sove? Har du hatt mye problemer med OTH vogna di slik at det har vært vanskelig å få fikset dem siden de ikke er kjøpt på norsk butikk? På forhånd takk for svar.
LegallyBlond Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har ikke importert oth selv, men jeg sjekket priser og nettbutikker fordi jeg tenkte å gjøre det. Men så fikk jeg en brukt til en grei pris så da ble det sånn istedet =) Dette er min andre oth, den første solgte jeg da den var litt over 1 år og til da hadde jeg aldri hatt noen problemer med den. Denne jeg kjøpte nå er brukt i ca1 år (og er kjøpt i Canada av forrige eier), og er ingen problemer med den heller. Håper det fortsetter sånn =) Tror uansett at det hadde gått greit å få fikset den her hjemme, men da må en rekne med å betale for det. Har lest erfaringer fra andre som har handlet i/fra USA, og det har gått veldig greit i forhold til reklamasjon. Så om butikken er seriøs så tror jeg det skal være ganske trygt (men selvsagt litt mer styr enn å reise rett til butikk her hjemme =)) Jeg har kjøpt en phil and teds i USA, der var butikken veldig serviceinnstilt og tror nok jeg hadde fått ordnet vognen om det hadde vært problemer med den (noe det aldri ble). Av ekstrautstyr ville jeg kjøpt regntrekk, UV-nett (det med solskjerm/beskyttelse), bumper bar og transportbag da det gjør den mye lettere å håndtere for dem som skal ha den med hjem. Ett seat inseart kan jo også være greit å ha, men er ikke noe must =) Jeg ville valgt 08modellen siden jeg liker å få med alle nyeste detaljene, men også med tanke på at den kanskje blir enda lettere å få solgt når/om den en gang skal selges. Men tror egentlig ikke den er noe nevneverdig bedre enn 07-modellen. Nå har jeg brukt vogna siden minsten var 11 mnd, eldstemann hadde sin oth fra han var 10 mnd. Hadde ikke nølt med å bruke den fra 9 mnd-alder. Selv om den ikke har full liggestilling så er den veldig god å ligge i. Begge guttene mine har sovet utrolig godt i vognen. De ligger nesten som i en hengekøye, og i en veldig god stilling. Så flat liggestilling er ikke noe must etter min mening. Hadde flat liggestilling på phil and teds-vognen vår, og den brukte jeg nesten aldri. Både jeg og guttene foretrakk å ha den ett hakk opp. Bedre for barnet i opp/nedoverbakker, og siden det ikke er regulerbart fotbrett virket knekken i beina litt ubehagelig når setet var helt flatt. Med litt helling i ryggen virker stillingen mye mer behagelig. Ang. det med nettbutikk så finnes det jo mange nettbutikker som selger oth, og så lenge de virker seriøse så tror jeg nok det går greit. Jeg hadde kontakt med en forhandler som solgte gjennom e-bay, han virket veldig seriøs, hadde hatt norske kunder før, svarte raskt og var veldig serviceinnstilt. Har lest om andre som har god erfaring med å bestille fra ham. Som selger på e-bay kaller han seg themanhattenclub, han har 100% positiv feedback. Skal forsøke å lime inn link til ene annonsen hans og e-mailadressen (like greit å ta kontakt direkte på mail, si at du er interessert i å kjøpe vogn med utstyr så sender han deg en liste over utstyr som er tilgjengelig). Handler du der kan du betale med pay-pal, som er en av de tryggeste måtene å betale på. Du må opprette egen pay-pal konto om du ikke har fra før, men det er enkelt og fort gjort =) Link: http://cgi.ebay.com/2007-MOUNTAIN-BUGGY-URBAN-SINGLE-JOGGING-STROLLER-NIB_W0QQitemZ150263377041QQihZ005QQcategoryZ66700QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem e-mail: [email protected] Ellers er det en her inne som har skrevet at hun har kjøpt en 08-modell fra en nettbutikk i USA som heter: http://littlefolks.stores.yahoo.net/ Ut fra det jeg leste var hun fornøyd. Du kan jo lete litt bak og se om du finner innlegget. Jeg kjøpte min philandteds vogn fra denne butikken: http://www.arunningstroller.com/ De har også mountain buggy. Vi er veldig fornøyd med handelen derfra, så det er jo også ett godt alternativ =)
LegallyBlond Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Kan legge til at forhandlere jeg hadde kontakt med mente at 08-modellen ikke var verdt de ekstra pengene, for den var ikke så mye bedre. Bare så det er sagt ;0)
mother77 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2008 Tusen takk for masse og god informasjon. Er jo fortsatt litt i tvil om 07 eller 08. Er du helt sikker på at 08 modellen kan legges flatere enn 07? Tror i så fall det er den eneste grunnen til å bestille 08. Kan jo være greit når vogna står i stille i hagen og gutten skal sove. Takk igjen, kjempefint med litt hjelp
LegallyBlond Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Hvis det er eneste grunnen så tror jeg du like gjerne kan bestille en 07-modell. Synes liggestillingen er mer enn god nok på den! Jeg har jo aldri sett vogna selv, men ifølge mailen jeg fikk fra forhandler så har den noe flatere liggestilling, den skulle være 176 grader (det er jo bare 4 grader fra helt flat). Hvor mange grader liggestillingen på 07modellen har vet jeg ikke, men vil tro det mangler ca 10 cm på at den er helt flat når jeg ser den fra siden. Men jeg er ikke flink i matte, så dette sier meg jo igrunnen lite...Men en viss forskjell er det nok. Når jeg kikket på noen nettbutikker her nå, så ser jeg at flere av dem ikke lenger selger 07-modellen eller fargevalget er veldig begrenset, så kanskje du ender opp med 08 uansett =)
LegallyBlond Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Kikket på vognen når minsten sov i dag, og ser at det er mer enn 10 cm fra at vognen er flat i ryggen når den er så langt ned som den går, det mangler sikkert iallefall 15-20 cm. Har ikke klart å finne noe sted hvor graden på vinkelen på ryggen til 07-modellen står, men det er sikkert mulig å finne det ett sted.
allegodetingertre Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Jeg kjøpte min OTH i 2005 fra themanhattenclub, på ebay. Veldig fornøyd!
Regnbuens barn™ . Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Jeg kjøpte min på www.joggingstrollers.com, veldig fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå