Gå til innhold

Noen som har operert bort tånegler her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vondt var det etterpå egentlig?

Fortsetter under...

Skrevet

Tenker du på inngrodd tå? Hvor legen fjerner halve tåneglen..

Skrevet

Jeg har dratt ut tåneglen på stortåa to år på rad. Klarte ikke å gå på foten på 1 uke etterpå... det var så vondt at når jeg skulle prøve å ta i bandasjen så den ikke klistret seg fast oppå neglen så besvimte jeg..

Skrevet

inngrodd tånegl ja.. sønnen min har på begge storetærne.. og må nok operere bort begge to ja.. :(

Skrevet

Jeg har gjort det fem ganger.

Det lønner seg å få hendvisning til kirurgisk poliklinikk på sykehuset. Blir skjelden helt bra når de gjør det på legekontoret. Det er iallefall min erfaring. En kirurg har bedre lys og utstyr.

Det er vondt etterpå, men han vil få smertestillende. Den gangen jeg hadde mest vondt, kunne jeg ikke gå ordentlig på 2 dager vel...

Men de andre gangene så haltet jeg rundt samme dagen =)

Veldig viktig å huske å få med/kjøpe smertestillende.. Det er ikke noe godt når bedøvelsen går ut.

Lykke til!

Skrevet

men du sier at du har operert 5 ganger? fjerner de ikke neglene da? han skal fjerne de for godt han.. da trenger han vel ikke flere operasjoner?

Annonse

Skrevet

jeg har operert bort et ekstra bein under neglen og dermed måtte neglen også bort ja..

det var vondt ca en uke tror jeg.. mener å huske jeg brukte krykker i ca en uke..var siiinnsykt vondt når jeg tok ned foten etter operasjonen, og alt blodet kom strømmende ned. Og når bedøvelsen gikk ut.. Legen min hadde også sydd der neglen var med tråd som ikke løste seg opp selv, så denne tråden grodde fast inni såret, og måtte "opereres" ut når jeg var på kontroll for å fjerne stingene. Et tips er altså å be om å få selvoppløselig tråd viss han skal sy. Fikk det andre gangen, og da var det ingen prob;)

Skrevet

Nettopp det jeg skriver: De gjør rett og slett ikke en god nok jobb på legesentere rundt om.. Ikke alltid det er tilfelle selvfølgelig, men i mitt tilfelle har jeg blirr operert av 5 forskjellige leger, og den eneste gangen det ble bra, var da det ble gjort av en kirurg på sykehuset.

Derfor det kan lønne seg å be om en henvisning til kir.pol klinikk på sykehuset istedenfor å gjøre det hos legen. Det er vel å merke LANG ventetid da...

Men du sier at han skal fjerne neglene for godt: Hehe.. De vil jo vokse opp igjen da... Og da er det viktig at man ikke klipper de for korte + at legen har gjort en god jobb =)

Skrevet

Jeg mener at de skal fjerne alt av negl og neglerot.. og bare la det gro igjen/eller legge en hudlapp oppå.. så han vil leve resten av livet uten negler..

Skrevet

jeg har operert begge stortærne 3 ganger.

de ville ikke ta bort hele neglen, selv om jeg ønsket det, hadde visst noe med balanse å gjøre fikk jeg høre?? kan ikke helt skjønne det, men men.

Jeg fikk operert bort litt negl og rot på begge sider av neglene, første operasjon tok de ikke røttene.

Med hånden på hjertet, jeg skal ALDRI mer gjøre det, det er ikke bra enda, langt ifra, men fytti helvete så vondt det var i ettertid.

Aldri aldri mer..

Tok tilogmed en overdose av smertestillende streke tabletter i håp om å kunne klare puste skikkelig, dumt av meg men, jeg trodde at en til, en til, eller bare en til ville hjelpe meg.

Føler ikke at jeg er en pyse, men dette var mye værre enn rier og fødsel.

Regner med at det finnes ulike typer operasjoner rundt dette emnet, mange måter å gjøre det på. Under min siste operasjon delte de tåa i 3 og fikk ut det de skulle, og lappen den sammen igjen. Mulig det var fordi de var å skrapte på den hinna som er rundt skjellettet de gjorde så vondt etterpå.

Fikk ikke krykker, kun beskjed om å ta meg en paracett om det gjorde vondt..

Hadde den legen vært hos meg når jeg kom meg hjem, fy fader han hadde fått gjennomgå..

Sorry altså, men...dette er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...