Gå til innhold

Noen her som jobber i sykehjemsetaten/oslo kommune og hadde svangerskapspermisjon i fjor. Spm angående feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut i perm i sept i fjor og valgte 100% dekning. Permisjonen min var over i mai og jeg fikk i dag feriepenger. Jeg trodde at siden jobben forskuterte lønna så ville jeg få fulle feriepenger men jeg fikk kun utbetalt 25 tusen og jeg hadde en inntekt på over 300 tusen i 2007. Er det noen flere her som har fått "avkortet" feriepengene?

Skrevet

Regner med du skal ha 5 uker ferie i år?

Da får du nemlig 12% av det du tjente i fjor,minus en ferieuke(pga 5 ferieuka) og lønn under ferie.

Så det kan virke som 25 tusen stemmer.

Regnestykke er feriepenger+lønn-ferie

Skrevet

Og husk at du ikke får feriepenger av feriepenger fra i fjor. Dermed må du se på ligningen din hva feriegrunnlaget ditt er, og regne ut fra det.

Skrevet

Takk for svar :-)

Skal ha 5 ukers ferie i år ja. På trekkoppgaven min så står det at jeg har tjent 328000. feriepengegrunnlaget derimot er kun 159000 kr. Jeg var riktignok sykemeldt mer eller mindre hele svangerskapet men trodde faktisk at man ikke tapte feriepenger på det. Var langtidssykemeldt i samme jobb for etpar år siden og da tapte jeg ikke noe feriepenger så det er derfor jeg synes det er så rart at reglene tydligvis er endret uten at jeg har fått det med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...