Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Jeg fødte for snart ett år siden mitt andre barn på to år. Og etter siste fødsel har jeg vært veldig plaget av noe som kan minne om urinveisinfeksjon (uten svie). Det presser konstant mot blæren, og når jeg tisser er det ofte at jeg føler jeg må tisse mer uten at det kommer noe. Blir helt paralysert av å gå slik og føle en konstant trang til å tisse, holder faktisk snart på å gå på veggen!! Har oppsøkt fastlege og legevakt utallige ganger -og de sender meg konsekvent enten på dør pga negativ bakterietest, eller med en antibiotika-resept i hånden. Så jeg har oppsøkt privat urolog, privat gynekolog -og i tillegg vært gjennom laparoskopi ved Ullevål pga mistanke om sammenvoksninger. Brukt en helt usannsynlig stor sum på medisiner og undersøkelser! Har lest og lest i håp om å finne et svar på det jeg sliter med - og det som passer best er vel egentlig fremfall av fremre skjedevegg. Har merket at det buler litt ut på fremre skjedevegg, og i tillegg sliter jeg med såre slimhinner og stadige soppinfeksjoner. Er det noen her som har hatt skjedefremfall som kan kjenne seg igjen? Og har du vært gjennom operasjon i såfall? Hvordan fikk du diagnosen? (Må selv komme med en løsning på et sølvfat hos legen min, for han gidder jo ikke undersøke så nøye....) Digresjon: Syns forøvrig det er tragisk med fastlegesystemet vårt. Jeg har byttet litt fastleger siste halvåret pga sterk misnøye med et par fastleger, og nå får jeg ikke lov til å bytte flere ganger ut året!!! Det er hårreisende!! Spurte om de kunne gjøre et unntak for meg siden fastlegen min er så fersk og lite interessert i å hjelpe, men nei da......Så jeg tror rett og slett jeg skal koste på meg 800 kr for en grundig time hos Aleris til uka. Lenge leve helsenorge! (og jeg har slett ikke råd til å betale så mye, men nå er jeg desperat......)
Ferdig Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 ... jeg hadde også problemer med blæren etter mitt første ks... følte jeg måtte tisse uten å få ut noe ol... Gynekologen min sa at når de tar ks, så flytter de litt på blæren fordi denne ligger foran livmor. I etterkant kan dette gi litt rare signaler mellom hjerne og blære (var det han sa altså), men han sa også at dette bedres over tid. Kan det være noe sånt som har skjedd hos deg også?...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Jeg har ikke hat KS men født vaginalt. Jeg har fremfall av fremre skjedevegg. Jeg er ikke plaget annet enn at det kjennes i vaginalåpningen og det synes jeg er ganske slitsomt. Å operere bort fremfall gjør det bare som allersiste tiltak. Min gynekolog sa at operasjonen mot fremfall ironisk nok kan gi deg urininkontinens. Så det er ikke sikkert dette vil hjlpe deg! Og hvis du skal få flere barn så vil de ikke operere uansett. Tren bekkenbunnsøvelser, det kan hjelpe mot tissetrangen hvis bekkenbunnen er litt svak. Ellers bruker jeg Vagifem østrogen tabletter (i skjeden). Det skal hjelpe å stramme vevet litt, slik at fremfallet blir mindre. Det hjelper litt hos meg for at det ikke stikker ut så mye. Jeg har ikke problemer med vannlating eller noe sånt. Men håper at fremfallet vil forsvinne etter hvert. Håper legene kan hjelpe deg.
lille_Harepus Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 herlig å lese ( beklager ordene), jeg har det på samme måte!!! tok keisersnit for nesten 7 måneder siden, og blæren min har aldri blitt nornal igjen, føler jeg har urinveisinfeksjon uten å ha det. må på toalettet ofte, uten at det kommer noe særlig ut. godt å høre at det ikke bare er meg, skal til legen, får ta det opp da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå