Tussilabb Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Fikk i dag vite at jeg har PCO og at sambo har lav bevegelighet blant svømmerne sine. Andre i samme situasjon? Finnes det noen sjans for oss i det hele tatt? Kan man få prøverørsbehandling, eller er det liten vits? Har som sagt ikke så mye viten i dette med assistert befruktning og føler veldig for å ta til meg den informasjon jeg kan.
Kråkebolla :) Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Hei ja vi er i samme sitvasjon. Jeg har pco og mannen min har hale og hode feil... Det vi gjorde var at jeg gvikk ned en hel bunsj med kg så ble jeg friske meldt og er da fruktbar og pga han er vi godt i gang med prøvrøren vår. Dere skal vel da har rett på prøverørs behandling da ja.. Hvor lenge har dere prøvd? og er det dårlig dårlig kvalitet hadde jeg søkt hvis jeg var dere.
Tussilabb Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2008 Har fått med meg at overvekt og hårvekst er et PCO symptom. Men jeg er tynn og har ikke noe spesielt med hårvekst annet enn der det er normalt. Mangler selvsagt god fysisk aktivitet, så det er noe jeg skal skjerpe meg med etter ferien. Synes vi har fått altfor lite informasjon. Lurer på om jeg skal ta en telefon til legen i morgen. Tre måneder til neste utredningstime og det synes jeg er leeenge til. Vi har prøvd aktivt ett år nå, men vært uten prevensjon i halvannet år. Hvordan går man frem i å søke?
Kråkebolla :) Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Vi har prøvd i 3,5 år. Heldig hvis du er tynn for da er man friskemeldt for pco.. pco syns jo bare på de som veier litt mere sånn sett. Dere må jo bli utredet først. Men mannen min fikk en bekreftelse fra purvis også bestilte vi søknadskjema fra riksen og tok med til fastlegen, hun fylte ut, sendte inn og vi har egg utak på mandag:)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Hei Tussilabb:-) Vi er i samme situasjon som dere. Jeg har PCO og er litt overvektig, men har gått ned mange kilo. Min mann sine celler er litt trege. Vi fant ut av dette for 6 år siden. Jeg leste masse om det(fikk beskjed av gynekolog å ikke gjøre det), burde hørt på ho for jeg ble veldig deprimert. Har vært mye opp og ned siden men nå er alt i balanse. Jeg har alltid fått beskjed om å ikke bekymre meg. Dette skal vi klare sier legen min og jeg tror henne. Hun hjalp oss og søke om ass. bef. Vi er nå i gang, men første uttak ble ødelagt av cyste. Det var nå på mandag og fikk ikke noe å sette inn. Men håper vi kan starte opp igjen i juli med spray:-) Dette skal gå bra til slutt. Søk om behandling og IKKE ta sorgene på forskudd. Dere trenger nok bare litt hjelp som veldig mange andre. Noe dere kan begynne med nå er å tenke kosthold og mosjon. Hvor gamle er dere? Lykke til med alt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå