Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Hei Jobber i en barnehage som har åpent hele sommeren. Barna skal ta ut 3 uker ferie i løpet av sommermånedene og den skal være planlagt. Det jeg ønsker tilbakemedling om er HVA krever dere av tilbud om sommeren (særlig fellesferieukene) da det er lite barn i barnehagen ca maks 20 av 80 barn skal være tilstede i de to siste ukene i juli. Det er ikke ansatte fra alle gruppene til barna, og de er slått sammen til en gruppe i de to ukene. Det er faste ansatte fra barnehagen og vikarer i disse to ukene. Kom igjen...kom med sysnpunkter. Skal barnehagen har åpent for enhver pris om sommeren, Eller bør den stenge i to uker for at personalet skal få tatt ut feiren sin?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Forventer ingenting utenom maks kos egentlig. Lite stress, laid back dager rett og slett:)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Forventer ikke noe jeg heller. Tror de fleste trenger å slappe av litt og da passer det jo bra å bruke disse dagene til å kose seg litt ekstra, kanskje reise på en koselig dagstur. Altså ta ting litt som det kommer, uten de helt store planene.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Jeg vil bare fortelle fra da jeg jobbet i barnehage for 4-5 år siden. Mange tenker at det må være pedagogisk tilbud og planlagte aktiviteter og rutiner hele tiden, og det er nok veldig viktig i det daglige. Men de få unntakene som finnes i forbindelse med ferier er et herlig avbrekk for både voksne og barn. Da vi hadde lite barn i barnehagen i forbindelse med sommerferie/juleferie/påskeferie så hadde vi så utrolig koselige dager. Vi voksne fikk anledning til å snakke mer med barna, lese og spille spill i små grupper, bli kjent med barn vi ikke kjente så godt fra før fra andre avdelinger, leke leker man ikke så lett får lekt med store barnegrupper, være litt spontane og si ja til ting vi vanligvis ikke kunne si ja til osv. Vi gjorde nesten ingenting av de "vanlige" tingene, isteden badet vi i sprederen, vi hadde picnic ute på gresset, en gang så vi på tegnefilm (i romjula en gang det var 25 kuldegrader og vi ikke kunne gå ut). Jeg kommer ikke helt på noen flere eksempler på akkurat hva vi gjorde, det var mest det at hele tempoet var så mye roligere og ungene slappet mer av og stemningen var så fin. Så frykt ikke om det ikke legges opp til så mye "opplegg", aktiviter og turer i de sommerdagene, det kan hende at barna likevel har sine fineste barnehagedager akkurat de dagene det ikke "skjer noe".
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Jobber i en valing kommunal barnehage i Trondheim. Det begynner å bli vanlig her i byen at barnehagene har åpent hele sommeren.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Forventer at barna mine skal ha en trygg plass å være mens jeg er på jobb. Ikke alle har fri i fellesferien og det er flott å slippe å tenke på hvor en skal gjøre av de små!! Så kan barna ta fri når jeg får ferie:)
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Må bare signere M@mm@nT2:) Det er kjempeflott at barnehagene har åpent i feriene. På den måten har de som ikke kan velge ferieuker selv et tilbud når de må jobbe i fellesferien. Dette sikrer også at hele familien kan ha ferie samtidig, slik at ikke én forelder må ta ut når det er pålagt fra arbeidsgiver og den andre forelderen når barnehagen har stengt. Det eneste jeg forventer er at barnet mitt har voksne som passer på seg, og at de finner på noen koselige aktiviteter (det være seg i barnehagens lokaler eller kanskje ut på tur...) Trenger ikke være noe "ekstra", men ungene skal ikke måtte gå for "lut og kaldt vann" heller :-)
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Barnet mitt har vært sjenert og da var det godt å sende i bhg når det var lite barn. Gjorde dette bevist i sammarbeid med pedleder og tok vinterferie senere. Poenget var at pedleder el annen nøkkelperson var der, men hadde mer tid. Nå i sommer har jeg tatt barnet ut da de er på ferie i tillegg til vår egen. I år kunne vi ha lengre ferie og koser oss sammen. Men ja til åpne barnehager i ferie det er et must i 2008!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå