*-* Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Eller,hehe, det vet vi jo egentlig ikke ennå da, ikke sikkert det er noe han kan gjøre, men vi hadde time der i dag og der var iallfall en veldig positiv opplevelse! Jeg har hatt diverse utredninger, hormonbehandlinger og lapraskopi fordi man antok at det var meg det var noe galt med ettersom mannen har barn fra tidligere. Han har også levert sædprøver som har vært litt variende men likevel innenfor normalen, derfor trodde de ikke at det var noe galt med han. Men de to forsøkene med assistert befruktning vi har hatt så endte vi opp med ICSI på begge to og så etter siste nå i vår begynte vi å tenke på om det kunne være hos han problemet lå likevel. Etter at mannen levert sædprøve hos Purvis for noen uker siden fikk vi et nedslående brev om at kvaliteten var svært dårlig og at det var lite sannsynlig at graviditet ville oppstå ved samleie uavhengig av partners fruktbarhet. Vi ble rådet til å bestille time og som sagt så gjort. Da vi var der i dag ble mannen grundig undersøkt og Purvis konkluderte med at han hadde (1) tett sædleder på den ene siden grunnet brokkoperasjon som liten (det er det ingen som har sagt noe om til oss), og at der er derfor antall sædceller er halvert, og (2) prostatitt eller betennelse i den andre særlederen som følge av an urinveisinfeksjon, noe som førte til delvis blokkering av den sædlederen. Så som Purvis sa, ikke bare kommer det få sædceller ut, men de som kommer ut har kanskej ligget og stanget i sædlederen i 30-40 dager og blitt altfor gamle til å gjøre noe som helst. Det er ingen ting å gjøre med den tette sædlederen etter brokken, men mannen ble satt på en hestekur med antibiotika, pergotime og pregnyl som han skal gå på i en måned. Det er ikke sikkert det hjelper helt, men forhåpentligvis hjelper det noe, iallfall sånn at vi kanskje får flere fine sædceller til neste IVF/ICSI-forsøk. Det jeg bare ville si var at det var utrolig godt å være der, og en bra opplevelse for mannen min også .Det var en lettelse å bli forklart hvorfor alt stod så dårlig til, at det var en helt logisk forklaring - og hvis Purvis klarer å gjøre noe med det i tillegg så er det jo helt supert! Skjønner ikke hvorfor ingen andre leger har sjekket dette eller tatt initiativ til å sjekke det før.... Så det kan kanskje være en ide å ta en tur til Purvis for å sjekke mannen ekstra, uansett hva de andre legene sier!
Kråkebolla :) Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Hei. Vi også opplevde noe sånt... jeg har pco og etter at jeg slanket meg så utble fortsatt graviditeten... og manne min har tatt flere prøver på ullevål som var som de skulle helt til han ble henvist til purvis. Der fikk han beskjed om at han har tidligere hatt en kraftig betenelse som mest sansyneligvis har ødelagdt hvordan spermen blir... så han har hale og hode feil på sine og vi må ha icsi.. men dette har han nok hatt i mange år og er derfor rart at ullevåll sa han vra firk og fin....
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Har lenge følt vi burde ta en tur dit, men siden vi bor i bergen er det ikke bare å stikke innom liksom... men kanskje vi skulle ta oss en oslo ferie og legge det inn i det?
*-* Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2008 Tror de har resultatene fra sædprøven klare i løpet av en dag eller to, så man får sikkert gjort unna både sædprøver og konsultasjon på et par-tre dager. Kan jo være verdt et forsøk! Han har ganske fullt, så man må sikkert bestille i god tid for å få tider som klaffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå