Gå til innhold

*Oth-frustrasjon*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å kjøpte oth til knøttet, men det jeg ikke skjønner er at noen mener at når du går over til sportsdelen er barnet egentlig for lite til det. Baggen er jo ikke allverdens stor og de jeg kjenner har begynt å bruke sportdelen da baby var 5-6 mnd. Er babyen min da for liten til å bruke sportsdelen? Vil helst kjøpe bare en vogn, og jeg elsker oth vognen. Hvis jeg må ha en vogn fra 6 mnd til 1, 5 eller noe, må jeg kjøpe en annen vogn *snufs* Har ikke råd til å ha 2 :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, ingen krise! Jeg har OTH nå og hadde en annen OTH før. Denne gangen med bag til minstemann. Bagen er ikke så liten, men den er ikke så veldig lun sammenlignet med de tradisjonelle (Simo, Brio etc) vognene. Den er 75 cm lang og vi hadde lillegutt oppi der til han var 7 mnd og han er en lang og stor gutt. Da ville han heller ikke ligge mer selv så var bare glad for å få snu seg rundt. Liggestillingen i sportsvognen er super, de ligger veldig bra oppi der MEN den er jo vendt fra deg så det er vel mer mor enn barnet (som syns det er kjempe gøy å se seg rundt) som ikke liker at barnet er andre veien. Og barn er jo forskjellige, noen er utadvendte og elsker å se seg rundt mens andre er mer forsiktige og liker best å se mamma. Jeg liker best å ha gutten mot meg og syns det er det beste for meg og innbiller meg også for han. Så vi har to vogner foreløpig. Kvitter meg med nr 2 vogn når babyn er 1 år for da syns de ikke det er noe kult å se på meg lenger hvertfall...

Hmm dette løste kanskje ikke problemet ditt. Men det er ingen krise å bruke OTH hele veien, men akkurat mellom ca 6 mnd og 1 år er det nok andre vogner som er mer optimale enn OTH. Men etter at barnet har blitt 1 år er det ingen over og ingen ved siden av. OTH er best (jeg har hatt 10 vogner....) og 3 barn da.. hehe

Skrevet

Bagen er slett ikke liten. Den er faktisk en anelse bredere enn en Teutonia sportsvogn, og DEN kan jo brukes til barnet er 3-4 år. Så bagen passer nok til barnet ikke gidder å ligge i en bag lengre (ca 6-8 mnd).

Babyer skal helst ligge flatt, men jeg tror ikke de har vondt av å ligge nesten flatt i en OTH sportsvogn. Man kan evt legge i en softbag med hard bunn i en overgangsfase, så ligger barnet flatt.

Tror nok heller at problemet kan bli at vognen er forovervendt. Noen barn aksepterer ikke dette før de er større, og man mener at barn har godt av å se foreldrenes reaksjoner på omgivelsene, slik at de vet hvordan de selv skal reagere.

Skrevet

Om du er usikker i forhold til liggestillingen har de nye modellene som er i salg i USA nå nesten full liggestilling (176 grader). Så du kan jo kanskje importere en, om du tar sjansen =)

Bagene fra 07 og 08 er dessuten noe dypere og lunere enn de tidligere modellene, så synes den er mer enn lun nok. Om du ikke får ett veldig stort barn så kan det godt være du kan bruke den til rundt 7 mnd også, kanskje mer. Da vil de fleste opp og se uansett.

Ellers enig i at det største problemet er at den er forovervendt. Men den har titteluke, så du ser ned og mange babyer synes det er helt greit å sitte forovervendt. Jeg har brukt mye forovervendt vogn til minsten vår og det har gått supert!

Den er litt lite lun, men en god pose på og evt. regn/stormtrekket når det blåser mye så går det helt fint.

Nå er han 1 år, og vi bruker kun oth til ham.

Er det den vognen du liker best så hadde jeg gått for den! Det er en utrolig god vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...