Gå til innhold

Hehe....litt uheldig med bildet på framsida idag eller?

Yo&La+spire

Anbefalte innlegg

Ser at dere har skrevet om bæring på framsida og det er jo KJEMPEFLOTT! Men....kansje litt uheldig å ha bilde av en babybjørn? Er jo klar over at bb er den eneste bæreselen mange kjenner til, men det mange ikke vet er at dette også er (nesten) den eneste selen som faktisk kan vere skadelig for barnet (dersom den brukes mer enn max grensen på 30 min). Den er dessuten ganske begrenset i forhold til andre seler, siden den bare kan brukes en visst periode og bare 30 min av gangen. Andre seler (f eks ergo) kan brukes fra nyfødt til 3-4 år og så lenge du vil om gangen! Disse er også ergonomisk riktige, og skader derfor ikke barnet. Hva med å ha bilde av denne eller annet bæretøy som faktisk er bra for barnet? Litt leit visst folk fortsetter å tro at bb er det eneste alternativet, når det i virkeligheten finnes så mange bedre alternativ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva får deg til å tro at de som har ansvar for denne siden faktisk har peiling på hva de driver med?

Bra du kan lære dem litt, stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vell ikke heller at babybjørn er det eneste alternativet? Det nevnes jo andre bære-alternativer i teksten med bildet.

Sikkert bare tilfeldig at det er bilde av babybjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det ikke, men mange tror det likevel;) Dessuten er teksten full av feil....Hadde vel ikke vert for mye å be om at "ekspertene" sjekker fakta før de legger ut tekster vel? Noen tror faktisk på det de skriver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en eller annen plass nå at det å bære barnet sitt over lengre tid ikke er bra, uansett bæresele. Spesielt når di er veldig små. Dette fordi di blir liggende i en bestemt stiling som ikke er heldig i lengden. Ungen blir på en måte låst fast og klarer ikke å snu seg selv. Dette kan føre til at babyen bla bli litt skeiv. Det anbefales nå å la ungen ligge fritt i vogna under lengre perioder. Bæring er ok, men ikke lenger enn di 30 min alle prater om når det gjelder BB. Og dette gjelder ALLE bæreselene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er den eneste selen som faktisk kan skade, hvorfor er det ingen som klarer å svare på hvor dere har det fra? Er det gjort vitenskapelige undersøkelser? Er ALLE andre seler testet der? Dessuten skriver du at BB kan være skadelig ved bruk over anbefalt tid. Ja, hallo, det meste er vel skadelig ved dosering over anbefalt dose!? Jeg liker BB og ser ingen grunn til å la være å bruke den før noen forteller noe mer enn at 'den kan være skadelig for barnet'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...