togutter-08og10 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Hei. Jeg har ryddet i skapet mitt og fant en sprayflaske med synarela jeg ikke trenger. det er tatt 4 doser av den. Og jeg er så heldig at jeg ikke trenger den mer. Det står ingenting i vedlegget om at man ikke kan bruke den etter at den har vært åpnet. Det står at den er holdbar til 2009. Jeg bor i Oslo, er du intr skriv en personlig mail.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg lurer på om disse åpnede medikamentene ikke er holdbare lenger enn en måned etter åpning.. Det skal jo stå, men.. generell farmakologi sier at det iallefall ikke er det optimale å bruke et medikament åpnet for mer enn en måned siden.. Jeg har også mer spray igjen, men tør ikke gi det bort. Ganske viktig at vi får i oss det vi skal når vi holder på med dette..
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jeg brukte spray i fra tidligere forsøk,legen sa det ikke var noe problem. Holdbarhetsdato står på flasken,så lenge den er oppbevart i riktig temperatur og stående vil doseringen bli riktig.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 hehe..javel.. i så fall har jeg omtrent en hel flaske suprecur igjen.. er det ekstra tett åpning på dem? Kanskje pumpefunksjonen gjør at det blir helt tett!?
74skytte Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har brukt Suprecur, og den må brukes før 5 uker etter at den er åpnet. Jeg sjekka Synarela på felleskatalogen.no, men der sto det ikke noe sånt. Men synes det er rart. For det er ganske kort holdbarhetstid på åpnet medisin generelt. Jeg måtte kaste mange dyre dråper. Puregon også.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Det er slik jeg tenker og. Har litt Puregon igjen som holder kun tre uker til. Surt å kaste om noen trenger det.. Men men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå