Gå til innhold

Trenger hjelp med tanke på mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg litt frem med mme, pga gutten min er urolig og ikke fornøyd med puppen. men lurer på noen ting:

- skal enn kontrolere mengde mme gutten min får ? eller kan han få så mye han orker ?

- skal jeg ha malt i mme ?

- og hvordan er det med avføring med tanke på når barnet får mme ?

Gutten min er 6 uker og jeg kommer nokk til å prøve å fortsette med litt pupp, så lenge det lar seg gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv deg frem med mengden. Det er så individuellt hvor mye de tar. På Nan-pakka står det at babyer på din baby`s alder (vår også, 7 uker) skal ha ca.100-160ml. Vår tar alt fra 150-200ml til ett måltid.

Det lønner seg å ha malt i mme. Jeg har 1 ts i en flaske pr.dag, og det fungerer kjempefint. Da har junior avføring så og si annenhver dag.

Når de får mme skal det IKKE gå mer enn 3 dager uten avføring. Skulle det gjøre det, trigger jeg junior ved å stimulere litt ved endetarmsåpningen.

Vårt lille nurk roet seg heller aldri ordentlig med puppen, så han får mme til alle måltidene på dagen og pupp på natta. Det fungerer kjempefint for oss, og han er mye roligere og mer fornøyd :-)

Skrevet

ok, hørte jo flott ut. kjekkt å høre at andre har det som meg. men klarer du å holde produksjonen oppe når du bare ammer på natta ?

jeg tenkte også å amme kun på natta skjønner du. Pumper du om dagen da eller ?

I dag har gutten min drukket 40-50.ml til hvert måltid, men så skal han ha mat veldig ofte da. ca anen hver time, viss ikke oftere enn det. noen tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å drikke mer ved hvert måltid ? slik at han muligens sover litt lenger, eller kan gå litt lenger før han må ha mat igjenn ?

Skrevet

Og en ting til, får han mme så ofte han vil ha ?

har hørt noe om at enn skal kontrollere mengdene de får i seg når det er snakk om mme

Skrevet

Jeg fikk høre at barnet skulle få så mye mat det ville... stopper jo å spise når en er mett. I begynnelsen var det ofte jeg måtte tilberede mer rett etter han var ferdig å spise, fordi jeg ikke hadde laget nok. Så da lagde jeg heller større porsjon, så regulerte han selv. Han stoppet og gjør fortsatt, å spise når han var mett... og han er ikke noen tjukkas:-) heller motsatt, men det er vel kroppstypen. Hvis barnet kun får en kontrollert mengde når en spiser, og det egentlig ikke er nok, vil jo barnet ville ha mat oftere.

Skrevet

helt sant, vi får se om det blir bedre nå med mme :) lager vertfall store portioner til han, slik at han har nokk. Og i går virket han mye mer fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...