Gå til innhold

graviditet og klamydia?

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har antagelig fått klamydia nå i 3.trimester (mannen min har vært utro mot meg), og jeg var hos legen denne uka. Trodde først det var urinveisinfeksjon, men så hjalp ikke antibiotikaen jeg hadde fått, og de testet igjen og fant at jeg ikke hadde UVI likevel. Venter nå på resultat, for jeg vet enda ikke om jeg faktisk har fått klamydia, men mannen min fikk det konstatert, og da har sikkert jeg også fått det.

Anyway..... Selv om jeg ikke vet om jeg har klamydia, så fikk jeg Ery-Max, og legen ringte til sykehuset for å sjekke om det jeg kunne bruke det. De sa at det var ok, så lenge jeg var så langt ut i svangerskapet. Og jeg kunne faktisk også starte behandling, selv om jeg ikke visste om det var klamydia jeg hadde.

Etter legetimen, hadde jeg tilfeldigvis time hos jordmor, og hun var skeptisk, så hun ringte og snakket med en farmasøyt på apoteket. Vedkommende sa at man ikke skal bruke Ery-Max mens man prøve å bli gravid, og ikke i 1.trimester. Man bør helst unngå å bruke det i det hele tatt, men det var i orden for meg, siden jeg bare har 1 uke til termin og baby´n allerede er ferdig utviklet. Det kan nemlig skape misdannelsen på babyens hjerte.

Så konklusjonen er at JA, man kan ta Ery-Max, men ikke i 1.trimester eller mens man prøver å bli gravid. MEN det anbefales at man kun bruker det hvis det er HØYST nødvendig og man har store plager, sånn som jeg har nå.

Sammen med jordmor avgjorde jeg at jeg ønsket å starte behandlingen, siden jeg har det utrolig vondt. Orker rett og slett ikke gå sånn som dette fram til babyen kommer. Det kan jo være hele 3 uker til hvis jeg er riktig uheldig og går to uker over tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...