Gå til innhold

Erfaringer med pasienthotellet ved Stavanger sus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart føde og bare lurer på hvordan det er der.. er rommene godt utstyrt med ting til mor og barn og kommer det jordmødre/sykepleiere og ser til en?

Fortsetter under...

Skrevet

Først vil jeg rette deg,det finnes ikke pasient hotell ved SUS,det er et vanlig gjestehotell som sykehuset har leid seg inn i. Pga av det,så sa jm til meg sist jeg skulle føde,at de ikke hadde lov til å gå inn på selve hotellet i sykehuseklær(om dette er blitt forandrer på den stunden det har vært vet jeg ikke),men at de har et lite rom,der de sitter og en kan komme med bayen hvis det er noe. Rommene er som vanlige hotellrom,så der er ikke stellebord og slike ting,hvis det er det du lurer på.

Føder du på fødelofte får du destuen ikke lov til å bli overflyttet til Hotellet,da skal du være på fødelofte til du reiser hjem.

Fikk du svar på det du lurte på?

Skrevet

Hei "mamma tiL 1stor,1Liten+1spire":)

Du som har så gode svar på alt:) Hvor lenge kan man ligge på fødeloftet før man må reise hjem? Får jeg ligge litt lenger ettersom jeg er førstegangsfødende? Skal på samtale og omvisning i slutten av Juli, men er jo litt kjekt å vite før jeg kommer dit:) Ellers noe du kan informere meg om ang. fødeloftet som er greit å vite?

Takk for svar:)

Skrevet

Ok, jeg fødte på annet sykehus sist gang og var på barselavd. Så dette med gjestehotell er nytt for meg. Da får jeg vel ta med det meste av utstyr selv da.. synes det er litt rart men ok. Jeg klarer meg fint, men tenker mest på førstegangsfødende. Jeg føder vel midt i ferien til de på fødeloftet, så det blir ikke aktuelt for meg. Takk for svar da:-)

Skrevet

Må vi ha med klær til babyen?

Første gangen jeg fødte så hadde ikke dette hotellet komt enda, da fikk vi jo alt på sykehuset...

Skrevet

Sommerspire *26.08.08* Etter det jeg har hørt,så får førstegangsfødene tilbud om to døgn,dette er ikke noe jeg vet,bare hørt. Uansett så vet jeg at de sender ingen hjem,som ikke er klar for det. Er det noe du føler du trenger hjelp og støtte til,før du reiser hjem,får du dette.

Du skriver at kanskje jeg kan informere deg om fødelofte,ja,jeg skal gjøre så godt jeg kan,men da må du spørre om det du lurer på,for jeg vet ikke hva du vil vite.

Annonse

Skrevet

babyandme Hvis du vil være på barsel,får du det. De vil nok prøve å overtale deg til hotellet,men de kan ikke nekte deg barsel uansett,bare så du vet det.

En annen ting,jeg tror du får låne skjorter og pledd av sykehuset til den lille mens du er der,selv om du er på hotellet,det jeg mente var at rommene ikke var anderledes enn på vanlige hoteller.

Skrevet

På an igjen!! *Fødeklar* Se hva jeg svarte hun ovenfor her.

Skrevet

Flott! =) Hadde ikke hørt noe om at vi måtte ha med egne klær til baby, kan jo ta med ett par ekstra body i tilfelle, er ikke så mye annet de pleier å ha på seg likevel! :P

Takk for svar! =)

Skrevet

Jeg lurer også ang pasienthotellet ved SUS

Jeg spurte min jordmor om jeg var nødt til å ligge på pasienthotellet. JA svarte hun, viss det ikke var noe som tilsa noe annet!!

Så lurer jeg:

Får babyen bleier? Får vi bleier og slike kjekke nettingtruser?? Får vi sykehus skjorter tilgjengelige og låne?? Får vi ammehjelp når vi trenger det, dvs natt og dag? Hvor mange netter får vi ligge ?(er 3 gangsfødene, ønsker lengst mulig opphold for å få ro og hvile etter fødselen, og knytte bånd til babyen uten kaoset hjemme) Finnes det ikke stellebord?? er det stellerom i gåavstand da? Har alltid hatt problem med bekkenet etter fødsel og helst mått hatt rulletol eller støttet meg til trillesenga til babyen (får vi ha trillesengen på pasienthotellet??)

Skrevet

Nå er ikke jeg noen guru da,men skal svare deg så godt jeg kan ut i fra det jeg selv har spurt om og fått svar på og lest meg til.

For det første,ingen kan tvinge det til hotellet. De prøver så godt de kan,men står du på ditt,ja da kan de ikke tvinge deg dit. Selv ville jeg heller har vært på hotellet enn på barsel,da du får mer privat liv der,men det er jo forskjell fra person til person.

Ja,du får bleier til babyen,hva du får og ikke får,tørr jeg ikke svare på,hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en telefon og spurt om dette.

Du kan ikke bruke sykehusskjorte på hotellet,det er ikke lov. De skal ha vanlige klær når du er på hotellet. Dette har hotellet bestemt og sykehuset har godtatt det. Hva du gjør inne på rommet ditt,er det jo ingen som ser,men tror ikke du får sykehusskjorter til å bruker der inne.

Du får max 2 netter på sykehuset eller hotellet,hvis ikke noe skulle tilsi at du må være der lengre. Før fikk en tre,men dette har høyere hold sagt at ikke skal være lengre,dette ble innført i den tiden da jeg gikk gravid sist.

Der er ikke stellebord på hotelletrommet,men like i nærheten,er det et rom der det er jm/barnepleier,hvor det er stellebord,som du kan stelle barnet på. Dette er rett utenfor hotellet,vil nok nesten føle som om det er hotellet da,men etter det jeg forstod hørte ikke det rommet til hotellet.

du får trillsenseng på hotellet ja,på samme måte som på barsel.

Håper du ble litt klokere.

Skrevet

På besøk her jeg, men må bare svare :)

Var ikke på hotellet selv, var på barsel, men kjenner folk som har vært der, og man får alt man trenger! Bleier, omslagsskjorter til baby, kluter, håndklær etc. Det er stellebord på rommet, men også stellerom hvor man kan gå. Og hvis man ringer på personalet så kommer de (tilslutt iallefall)

Man får 2 netter, og må være ute til kl 12 siste dagen.

Skrevet

Var på hotellet for 1 år siden. Der var det stellebord på rommet og alt annet en trenger. Jeg fødte kl halv 11 på kvelden og kom ikke inn på hotellet før halv 2 på natten. Dermed regnes ikke dette som en natt og kunne dermed få 2 overnattinger til. Har ungen din gulsot, så sender de deg heller ikke hjem. Når jeg ringte på de, kom de nesten med en gang. Du må ned i kafeen ved hovedinngangen for å spise, så dermed må du kle deg litt ordentlig. Jeg gikk i treningsbukse og t-skjort, så det er ikke snakk om å være stiv pyntet. Men noe annet enn natt tøy..

Annonse

Skrevet

Det "mamma til osv" skriver tror jeg ikke stemmer helt!! Ta kontakt med sykehuset du, så tror jeg nok at du får mer riktige opplysninger. Dumt når folk feilinformerer deg her inne..

Skrevet

Takk for svar:-) ser det er ulike meninger rundt dette. Tenkte kanskje om det fantes noen som nettopp hadde født og visste hvordan ting var der nå. Kan alltids ta en tlf bort og høre da. Burde jo fått brosjyrer e.l.om dette med utstyr. Jeg for min del bor et stykke unna stavanger, så litt greit å vite hva man må ta med seg. Må si det hørtes litt befriende ut å bo på hotell og slippe så mye mas fra jordmødre ang amming, stell osv osv. Husker det ble litt vel mye av det første gang jeg fødte, de banket ikke på døren men kom inn døgnet rundt.. ble slitsomt siden vi måtte være på sykehuset i en uke pga komplikasjoner o.l. Men de på dette sykehuset(trenger ikke nevne hvilket her til lands) mente det jo godt og jeg var jo førstegangs:-) bedre det er slik enn å ikke få noe hjelp i hele tatt da!

Men håper det er litt utstyr på hotellet i stavanger da, slik man slipper å ta med så mye hvertfall. Greit å ha med egne ting, men ikke så og si alt da;-)

Skrevet

Nå har jeg snakket med en i dag som fødte på SUS i helgen. Hun lå på pasienthotellet, og var superfornøyd!!! Anbefalte det på det sterkeste. Der var alt utstyr tilgjengelig, og alt var tilrettelagt for familien til å overnatte der.

Trengte en hjelp så kom det noen med en gang, eller en kunne ta med seg babyen inn på fellesrommet.

Det eneste en trengte var litt ordentlige klær når en skal spise i spisesalen.

Skrevet

Jeg kan bare svare for hvordan jeg hadde det (fødte for 1 år siden)

Der er stellebord på badet,oppfor doen,der ligger det nettingtruser,bind og bleier til deg og babyen. Husker det var sånne trøyer til babyen også,som en knytter,sånn de har på barsel.

Jeg hadde ikke så veldig behov for hjelp,så jeg var bare glad til at de holdt seg unna meg.

De kom når jeg ville dem skulle komme,ikke ellers heldigvis.

Hadde sinnsyke etterrier så jeg var ofte på "vaktrommet" og fikk noe smertestillende for det.

Du tar på deg noe annet enn sykehusklær når du skal spise i restauranten nede.

Ellers er det trangt på rommet syns jeg,men sånn er det jo på flere hotell da..

Var veldig godt fornøyd med hotellet jeg!

Neste gang skal jeg føde på fødeloftet viss jeg "får lov"..

Da er liggetid ca et døgn,og det passer meg fint,vil hjem fort.

Forrige gang var vi på sykehuset ca 18 timer etter fødselen,herlig å komme hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...