Gå til innhold

Noen som har født før uke 30??

Anbefalte innlegg

Jeg skulle på vanlig rutine kontroll i uke 24+1 legen undersøkte de små og de hadde det veldig bra i mors mage. Han ville o undersøke meg siden jeg hadde hatt murringer fra navlen som gikk bak i ryggen.

Der såg han att livmorhalsen som normalt skal være mellom 3 - 5 cm var kun 6 mm sjå meg. Så han måtte prate med en kolega som også kom inn å sjekket,å de sa att her måtte vi bare dra til bergen........ De ga lungemodningsprøyte å så va det bare til å dra.........

Da vi kom til bergen så ville legen der også undersøke meg,å på de 3 timene vi brukte så va livmorhalsen blitt mye mindre å der va blitt 1 cm opning.. Då va det rett i seng,de ga lungemodningsprøte igjenn. Den skal vist gies i 2 omganger sa de........ Å så va det rett inn på føden,der fikk jeg STRENG sengeleie.. De satte drypp i meg som skulle stoppe riene... Etter en natt på føden flyttet de meg over til observasjon.. Måtte inn til lege noen dager etterpå for ny undersøkelse,da va der blitt 1 - 2 cm opning... Så jeg har fortsatt sengeleie,men får lov å gå på do og ta meg ein lett dusj å valse litt i gangene :-) På ny undersøkelse så va der ingen forandring i opning men legen syntes livmorhalsen såg mye bedre ut... Det va ett bra tegn.. I dag er jeg 25+2 så vi håper guttene holder seg inne i magen i mange uker til :-) Så jeg blir nok værende her i en god del uker,men heldigvis så e det ett kjempe personale/leger som jobber her!

De målte o størrelsen på guttene i uke 24+1 da va de 716 & 760 gram. + - Så de låg litt over gjennomsnittet :-)

Hvis noen har lignende historie så er jeg veldig inntr å høre om det :-)

Fortsetter under...

Hei.. Jg fødte noen uker senere selv.. men her er en link til dinbaby sin prematurdebatt..

Der er det noen som har født uke 24-25..

Masse lykke til.. Nå skal du baaare tenke på å hvil eog ruge..

http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/1063

Hei:) jeg fikk en liten gutt i uke 26+5 på 990 gr. for 16 mnd siden og alt er bra med han:) Bare titt på profilen min så får du lese litt om han:)

Her er en oppmuntrende link om ei som har vært innom på dinbaby.com

http://www.dinbaby.com/forum/thread/137282707

Håper du kan finne noen trøstende ord der:)

• 2 måneder senere...

Hei

Jeg ville bare si at min venninne fødte for to dager siden to nydelige store gutter i uke 35+5. Hun var innlagt uke 24-25 pga svært truende fødsel, samme som deg. Det ble stabilt, hun kom hjem etter noen dager og som sagt hun fødte i uke 35:-)

• 2 uker senere...

hei. jeg har ikke født så tidlig selv. ligger for å knipe igjen sjøl om dagen, men er tross alt i uke 33, så det går nok bra uansett. ei i familien startet i uke 26, men de fikk stanset det i to uker. fikk lungemodningssprøyter som virket veldig bra. fødte jenta i 28 uke. jenta var 810 gram, men pustet selv! kom hjem før termin. nå er hun 10 år, og eneste feil" er at hun har briller (men det kunne jo skjedd uansett) ønsker deg lykke til hverfall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...