Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig? eller blir det for varmt. tenker det blir veldig klamt? et alternativ er kanskje å legge et lite laken oppå? noen med erfaring her?

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 2 år, og har alltid brukt saueskinn i både seng og vogn uansett vær eller vind. Har vært kjempe fornøyd med det. Vet ikke åssen jeg skal forklare det, men når det er kaldt, stenger ulla kulden ute, er det varmt, isolerer ulla mot varmen... på en eller annen måte.. he he. Ungen min har aldri blitt klam. Fikk han sommeren 2006, og da var det VARMT, men hadde saueskinn da og.

Skrevet

Ingen erfaring her, da jeg er på vei med første. Men jeg syns det hørtes varmt ut.

Skrevet

Jeg har hørt at saueskinn skal være bra å bruke både sommer og vinter. Så jeg kommer til å prøve det hvertfall, og se hvordan jeg syns det fungerer..

Skrevet

Jepp..skal ha sueskinn i vogna.. Det er mye mer klamt å ligge på bomull....Det tar ikke til seg fuktighet...det gjør ulla...

Fikk sommerbaby i 2004 og får sommerbaby i år...Bruker erfaringene fra da om at ull er best for barnet i varmen.. I 2004 måtte jeg gå over til ull bodyer også fordi lillegutt ble klam av bomulla pga varmen... Så nå har jeg kjøpt et par korterma ull bodyer...

Anbefaler i allefall å prøve saueskinn...

Skrevet

Ser ut til at jeg har tatt feil her...

Men som jeg sa, jeg vet jo ikke ;-)

Skrevet

Jenta vår lå på ull i vogna si i fjor sommer da hun var 2,5 mnd. Det var da minst 25 grader i skyggen. Hun lå med bare bein og i en kjole. Hun er veldig varm av seg, men ble ikke klam :)

Så prøvde jeg å ta bort ulla, men da ble hun klam med en gang!

Så saueskinn i vogn på sommeren er virkelig å anbefale :)

Skrevet

Signerer den! Til førstemann brukte vi ullposen hele året. Vi tok av overdelen på sommeren slik at ungen satt på "bunnen" (som et vanlig lammeskinn), mens han satt/lå i hele posen på vinterern. Det fungerte utrolig godt, og etter tre år med daglig bruk hadde ullposen gjort sin misjon. :-) Vi har derfor investert i en ny pose til barnet som kommer. Jeg anbefaler korthåret lammeskinn.

Skrevet

Uff, nei! Personlig er jeg helt imot å bruke lammeskinn til annet enn ekstra isolering når det er kaldt. Kjøpte et lammeskinn på nøstebarn til første barnet, og det har jeg faktisk ikke brukt, bare prøvd det. Det lukter, det klør og det blir altfor varmt.

Skrevet

Jeg kommer heller heller ikke til å bruke saueskinn i vogna på sommeren!men til høsten og vinteren skal det på plass i vogna:)

Skrevet

Født barn okt 2003, feb 2007 og kommer en eller ei nå i aug. Jeg har alltid brukt lammeskinn i vogna/vugga og rett på gulvet. (kjøpte fra nøstebarn) og er veldig fornøyd. Har ikke hatt noe problem med klamme eller svette barn. Det blir som MorLykkelig svarte deg ang. isolere og stenger kulda ute. Jeg bruker ikke laken oppå. De skal ligge rett på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...