De tre gull Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Er det bare meg som reagerer på at brukte vogner er så dyre i forhold til ny pris?? Jeg tenker halv pris når en vogn er brukt til ett barn, Det gjorde iallefall jeg når jeg har solgt vogner tidligere( 8 år siden) Jeg ser nå at folk trekker bare av en 1000 lapp eller 1500 kr av ny pris. Da kan man jo nesten like godt kjøpe nytt. Jeg kjøpte nytt bilsete Brio primo for 1290 kr på salg.. På Finn.no var det en som ville ha 1700Kr for et brukt bilsete av samme sort og farge.. Bare lurer litt omkring dette.. Noen andre som reagerer??
LegallyBlond Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Markedet bestemmer pris. En del populære vogner kan man ta mye for, og mange vogner er jo bare brukt noen mnd. Da er det jo lite å bare ta halv pris. Dessuten tror jeg noen legger på litt ekstra for å ha litt å gå på i forhold til pruting. Når det er sagt er jeg enig i at noen overpriser vognene sine skikkelig!
snartmammapåny Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Er de overpriset så er det jo ingen som vil kjøpe. Så lenge noen vil betale 75% hvorfor legge vogna ut for 50% da?? Det ville i så fall vært ekstremt tåpelig i mine øyne. En vogn som ikke viser særlig antydning til bruk er i mine øyne verd mye mer en halv pris. Iallefall så lenge det finnes noen som er villig til å betale mer.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Mange er overpriset ja! Spesielt eldre stygge vogner skal enkelte ha masse for. Men jeg syns ikke alt brukt skal gå for halv pris. Det er forskjell om en vogn er brukt i 3 mnd. eller 3 år. Hvilken vogn det er snakk om og hvor mye den er brukt avgjør prisen. Om en vogn er brukt til et barn som du sier, altså 3-4 år, er det ikke sikkert selger får halv pris engang. Kan jo prøve, men vil tro den selges for litt under halv pris. Om en vogn er brukt 1-2 år er det kanskje halv pris som er mer riktig syns jeg. Om en vogn er brukt under et år så er litt over halv pris det rette. Og om den er så og si ubrukt holder det å slå av en 1000 lapp eller eventuelt to om vognen er dyr.
Lillebror og stoerebror Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Er vanskelig å vite hva vogna er verdt også da. Eksempel teutonia er så dyr i oslo at man på sørlandet kan kjøpe NY for samme prisen som de selges for på finn. Ser for tiden på carenas dobbelvogn (ikke den nyeste modellen), den koster fra 400-1700 på finn og 1499 på lokale vognbutikk. Kjøpte meg en brio vogn til førstemann, kostet 3500 i sverige, den er litt over et år gammel. Ny koster den her 5999. Da jeg prøvde å få solgt den for 1500 fikk jeg beskjed fra flere om at dette var ALTFOR dyrt. Vanskelig å vite.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Helt enig at det er mange som overpriser vognene sine på FINN. Brukt er brukt og da holder det ikke å slå av 1000 - 1500.- kroner på en vogn som koster 6000 - 7000. Har fulgt med en stund og ser at det er mange vogner som ligger der leeeenge - og det kan jo ha med pris å gjøre.... Personlig kjøper jeg da heller en ny vogn selv om jeg av miljøhensyn gjerne skulle kjøpt en brukt. Dumt egentlig, men kjøper bare ikke dyrt og brukt!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Enig i at mange er overpriset. Men man må se an hvilken vogn det er og hvor mye brukt den er, når man skal sette pris. Det går også an å prute, det gjør jeg i alle fall hvis jeg synes vogna er for dyr. Mange som ikke sletter annonsene når vognen er solgt også, så at annonsene ligger lenge ute trenger ikke bety at den ikke er solgt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Mange som overpriser ja! Synes det er helt sykt hvor mye enkelte tar for gamle utslitte vogner. Mens noen tar nesten ingen ting for helt pene og nesten ikke brukte vogner. Litt gøy å sammenligne de samme vognene og se hvor stor prisforskjellen kan være. Da jeg solgte Simo kombivogna 07 modell med stelleveske, satte jeg 4000,- for å se hvordan responsen var. Da kosta vogna 4500,- ny i butikken. Men hadde da litt å gå på med tanke på pruting. Men faktisk var det 3 som var interessert i den, dagen etter jeg la ut annonsen var den solgt for 4000,- Jeg hadde ikke betalt så my for den. Den var pent brukt kun i 5 mnd, men alike vel, 500,- mer for en helt ny..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Er nok lurt å legge seg på den prisen man helst vil selge det for og heller senke prisen etterhvert, Virker jo som mange gir det vognene/utstyret ligger ute for... Jeg solgte en Odenwalder Lammy her om dagen, la den ut til det jeg ga for den (via lilleprinsen.no) og fikk faktisk solgt den for det! Fikk noen mail der folk sa ifra om at man kunne kjøpe posen til den samme prisen helt ny, men jeg var veldig glad for at noen ville gi full pris for den! Var mange interesserte! )
Krusedull Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Jeg vet ikke hva ny-prisene ligger på, har ikke kommet så langt som å finne ut det, men jeg tittet på Finn i dag og synes også det er mange vogner some r 2-3 år gamle (da MÅ det jo vises at de er brukt? De jeg har hatt før har i allefall hatt tydelige tegn på bruk etter 2 år....), men fortsatt ligger de ute for fler tusenlapper (har foreløpig tittet på Teutonia) Jeg synes halv pris er mye også jeg, for en vogn som er 2-3 år gammel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå