tuppelupp Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Noen som har noen gode råd å dele? Hva gør dere i rugeperioden jenter? Denne gangen er jeg sykemeldt frem til testing. Men lurer på om det er noe spes dere gjør/ spiser etc. og hva bruker dere tiden til? Lange spennende uker dette :-)
Nøtt Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Har ingen tips til deg, men jeg skulle virkelig ønske at det fantes en oppskrift for hvordan man kunne leve slik at det var optimale sjanser for at egget festet seg.. Jeg har prøvd å være 100% sykemeldt og sengeliggende (overstimulert), og 50% sykemeldt og levd noenlunde normalt (om enn litt slækkere) med jobb og trening. Gikk jo skeis begge gangene. Lurer på hva jeg skal prøve neste gang...
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg hadde innsetting på torsdag og pga en ekstremt stressende jobb har gyn sykemeldt meg både forrige og denne uken. Koser meg med min store hobby - quilting. Da får jeg slappet av og klarer å tenke på andre ting enn graviditeten jeg håper er i gang.
catine Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 klarer ikke å holde meg helt borte fra ass .befr. forumet selv om jeg nå har blitt gravid... Vil dere mine kostholdsråd jeg: I mine 2 siste forsøk som jeg begge har lyktes med har jeg vært litt bevisst på kostholdet. Jeg drikker ca. 2 glass melk hver dag. Jeg prøver å spise mye frukt + bær (lag smootie:) Jeg prøver å spise en del grønnsaker, spesielt brokkoli, spinat, erter og andre skikkelig grønne;) Jeg spiser 1 egg hver dag + prøver å få i meg mye protein. Vann, vann, vann. Tar tran, folat og multivitamin. Har litt tro på kostholdet jeg da;) Det virker som det har funket for meg. Protein er hvertfall viktig- kroppens byggesten! Ellers så tar jeg det med ro i rugeperioden- ingen trim, bare rolige turer. Prøv å ligge på sofaen dersom du har sjangs:)
tuppelupp Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2008 Til Nøtt: helt enig- hadde vært flott om det fantes en perfek oppskrift. Man vil jo prøve å gjøre det man kan. nei nå har du jo prøvd flere ting da. Kanskje du skal prøve å jobbe fullt neste gang hehe. mener å huske deg fra forsøket jeg hadde i mars :-) Catine: Tror jeg skal prøve litt av dette ja. Spiser egentlig ganske sunt, men får nok ikke i meg nok uansett. og skulle det ikke hjelpe på graviditet er jo uansett kroppen blitt mer fornøyd :-) Sofaen har vært flittig brukt i dag ja, men så blir jeg jo bekymret for at jeg burde beveget meg i stede da...åhh alltid noe å bekymre seg for. gratulerer forresten! Bare hyggelig at de som har lykkes fortsatt titter innom og kommer med råd :-)
Nøtt Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Husker nicket ditt også fra mars! Er det fryseforsøk på deg nå, eller full pakke? Har tenkt å jobbe fullt neste gang, hvis ikke psyken slår seg vrang. Ingenting skal være uprøvd. Jeg prøvde forresten også babyklister forrige gang, selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til homeopatmedisin. Du må ha masse lykke til. Håper dere lykkes denne ganga!! :-)
baby ventes 11 mars :) Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 jeg jobber og lever akkurat som vanlig, jeg fikk beskjed på klinikken om at det var helt greit selvom jeg jobber på shjem og har det litt stressende til tider. har ikke tatt noen spesielle forhåndsregler, men jeg tenker jo litt ekstra etter om ting er bra for meg osv.... tok fks taxi hjem fra byen pga tunge poser:) det er ikke bra og ta det alt for med ro heller har jeg hørt pga at man bør få god sirkulasjon i livmora osv,,,men det er jo sikkert forskjellig fra person til person:) å gå seg en liten tur vær dag tror jeg bare er fint ihverfall:) lykke til jenter
tuppelupp Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2008 Nøtt Fryseforsøk denne gangen. Skulle hatt fryseforsøk i mai, men det ble avbrutt pga for tynn slimhinnen. Det var skikkelig skuffende! Denne gangen var det heldigvis så mye bedre og jeg fikk satt inn to flotte fryse- egg i går. Vil så gjerne at vi skal lykkes denne gangen!! Selv om man jo er forbedredt på at dette er en tøff prosess, så må jeg si at dette har vært rimelig slitsomt å gå igjennom. Deilig med mindre medisinstyr ved fryseforsøk, men ble faktisk litt nedstemt av progynova. legen sa det ikke var rart i og med at jeg måtte ha litt større dose for å få tykke nok slimhinner. Men nå ligger alt til rette for at det skal gå bra, så nå er det bare å holde motet oppe og krysse det jeg har. Du da, hvordan er det med deg? Skal dere snart igang igjen?
Nøtt Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Jeg hadde en tung periode _før_ jeg begynte på Progynova jeg, og det ble nok ikke akkurat bedre under pilleknaskinga.. Var rett og slett deprimert. Gruer meg veldig til å starte opp igjen med pillene. Fikk også utslett på beina og rundt øynene i denne perioden, men vet ikke sikkert om det er pga pillene da. Er nok lettere å bedømme neste gang, hvis symptomene dukker opp igjen. Skal igang igjen i august vi. Har fremdeles masse egg på frys. Akkurat nå er jeg veldig glad for at det er sommer og ferie, for nå trengte jeg en pause fra dette sirkuset. :-)
Maddiken Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Jeg tror ikke det er noen hokus-pokus oppskrift. Selv om man spiser sunt akkurat i det man har testet pos, så tror jeg det er tilfeldig. Uansett skader det jo ikke å spise sunt, og det kan man med fordel gjøre uansett.. Den gangen jeg testet pos, så levde jeg et liv på potetgull, sukker og junkfood, så vet ikke helt jeg. Tror det er viktigst å leve normalt. Gjøre stort sett slik som man pleier, gå turer.. Jeg tror er egget kodet til å bli et barn, så blir den det uansett. Lykke til alle sammen
74skytte Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Jeg lurer på om det er greit å drikke litt kaffe? Når man er blitt gravid, er det anbefalt å drikke bare 1-2 kopper om dagen. Holder dere dere unna helt?
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Hehe.. det lurer jeg på og!! Er så glad i kaffe.. må liksom ha minst en kopp om morgene og en etter middag. Resten av koppene kan jeg skippe. I går, på vei hjem fra sykehuset, stoppet vi for å spise. Jeg kom på at kaffe kanskje ikke var så lurt, så bestilte en latte i stedet.. men jeg tror jammen meg jeg må unne meg 1-2 om dagen
Attekattenoa Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Jeg hadde store planer om å ta det med ro (var overstimulert), men ikke lett å slappe av med en aktiv to-åring i huset. Så jeg levde tilnærmet som vanlig, hadde sex (noe som jeg tror er veldig bra for blodgjennomstrømmingen i livmora!!) og koste meg med masse god mat! Jeg ble gravid på første IVF-forsøk...
tuppelupp Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 27. juni 2008 hei IVF -skatt i magen Å så godt du nenvnte dette med sex hehe. Sikkert disse hormonene men jeg har lyst på sex. ikke nødvendigvis samleie, føler ikke helt for det med crinone og alt, men hva med annen sex, f.eks med seg selv. Synes det er litt flaut, så har ikke turt å spørre noen om dette. har du hørt med klinikken hva de sier om sex i rugetiden?
Jehn Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Hei du.. jeg har prøvd i 8 år og hatt maaaange innsett. Denne gangen har jeg prøv å ikke tenke så mye, ikke vært så mye inne her på dette forumet..... Har prøvd å leve som normalt, tok sykemelding første uka. Kutta ut kaffe og cola.. og tatt Tran..usj.. Ellers.. tja bare nyte livet og det fine været.. tenk denne gangen satt det! Jeg har prøvd og gjort mye rart, men har vel funnet ut at det sitter hvis det er ment for å sitte... Lykke til med rugeperioden
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Hehe..et hysj hysj tema selv i 2008.. Jeg tror dette med sex gjelder penetrering, pga at det er fare for infeksjon. Det er jo flere måte vi jenter kan gjøre det selv og trenger jo ikke å innebære penetrasjon. Personlig tror jeg bare det er sunt med orgasmer, blodgjennomstrømming som flere her snakker om, men det gjør jo også mer med oss da
Attekattenoa Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 tuppelupp: St.Olavs presiserte tydelig at vi skulle leve som normalt i rugetiden, også når det gjaldt sex, virket nesten som de anbefalte oss å ha det, hehe ;-) Var ingen fare ifht infeksjon.
MK73 Skrevet 27. juni 2008 #18 Skrevet 27. juni 2008 ...mens Ullevål ga oss beskjed om at vi ikke skal ha samleie i 14 dager etter uttaket. Jeg tenker vel at det er nok annet å finne på i senga enn samleie i den perioden :-) Ellers synes jeg det er logisk det som klinikkene sier - utover å leve som normalt og ta forholdsregler mhp mat, drikke etc som om vi er gravide, så er det ingenting vi kan gjøre fra eller til for å påvirke resultatet. Vanligvis er det jo akkurat som vanlig folk lever når de blir gravide-- ..men det vi gjør vil selvsagt påvirke hvordan vi opplever rugeperioden, og DET er helt individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå