framtidsdrømmer *4 pp* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har jobbet som lærer ett år og skal begynne på ny arbeidsplass når sommerferien er over. Er det noen som vet hvordan det fungerer med prøvetid, graviditet og permisjon for oss lærere? Hvis jeg blir gravid i løpet av sommeren blir det jo rimelig åpenbart før den 6 måneder lange prøvetiden er over. Noen som har erfaring i forhold til når fortelle det til rektor, hvordan det blir mottatt hos andre lærerkollegaer etc? Har ikke tenkt å stoppe prøvingen etter som vi allerede har utsatt barn noen år i utgangspunktet... Hjertelig takknemlig for alle som vil dele litt )
Feb09 Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Jobber også som lærer og er gravid. Skal også begynne på ny skole etter ferien nå, og gleder meg ikke til å fortelle det..Heldigvis har jeg fått fast jobb der, så de kan ikke sparke meg ut. Hvis du har hatt fast jobb deltid eller fullt, har du ikke ny prøvetid selvom du starter å jobbe på en annen skole. Jeg hadde 50% fast før sommeren, og har ingen ny prøvetid nå selvom jeg begynner på en ny skole. ( Det er i samme kommune) Forrige gang jeg var gravid hadde jeg fått et årsvikariat før sommeren, og kom tilbake etter sommeren med mage. Fikk heldigvis beholde jobben da, fram til babyen kom i februar. Men, fikk ikke jobb der igjen etter permisjonen da..;( Så lenge du har en kontrakt på at du har fått jobb kommende skoleår, så kan de ikke sparke deg pga. graviditet. Jeg tror det kommer til å gå veldig bra. Jeg gruer meg veldig til å fortelle rektor på min nye skole at jeg er gravid. Jeg skal overta en klasse fra høsten, og foreldrene sa liksom før ferien at de var så glad for at jeg skulle ha dem ut 7`ende klasse, og at det ikke bel så mange bytter av lærere...Huff, jeg kommer jo bare å ha dem fram til jul. og så blir det vikarer et år...Håper ikke foreldrene blir veldig sure på meg.. Ja, ja dette ble litt om alt..Ønsker deg lykke til med prøvingen, og håper det lykkes for dere! Alt i alt er min erfraring at det ordner seg til slutt med jobb og barn selvom det føles litt stress i perioder.. KLEM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå