Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk høre av en jente jeg traff som nettopp hadde tatt ut egg at det var det verste smertehelvete hun hadde vært borti...

Hun vet det ikke, men jeg skal selv gjøre dette i høst... :-/

Jeg er selv allergisk mot morfin og blir ikke mindre nervøs av dette...

Er det virkelig så vondt som hun sier? Gruer meg...

Noen som har lyst til å dele sine erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig overstimulert da jeg tok ut mine. Men fikk godt med smertestillende (ikke morfin) og beroligende intravenøst, så det gikk helt greit. Det beste var at mannen min satt og holdt meg i hånden hele tiden :)

Var litt vondt på slutten, så de fikk ikke ut de siste par eggene, men det var ikke så farlig. Uansett var det glemt i det jeg gikk ut av døren. Da var jeg bare spent på åssen det gikk med de, om noen ble befrukta osv. Jeg grudde meg også noe sinnsykt på forhånd! Gikk mye bedre enn forventa.

Mange som har overlevd egguttak. Noen ganger er det litt vondt, andre ganger kjenner man visst ingenting. Uansett er det verdt det og som sagt; raskt glemt igjen :D

Lykke til!

Skrevet

Hei!

tror det er veldig forskjellig hvordan folk opplever dette. Selv hadde jeg forberedt meg på at det skulle være ille, hadde jo lest mye om det.

Jeg ble postivit overrasket. Jeg fikk to paracet og en Vival og morfin før de satte igang. Ble litt susete og trøtt og i godt humør hehe og hadde faktisk en fin opplevelse. Var ikke vondt i det hele tatt og jeg fikk ut 15 egg. Litt ubehagelig mot slutten men de valgte å ikke gi mer medisiner siden det nærmet seg slutten.

Jeg er kjempepysete og liker ikke sykehusting i det hele tatt, men etterpå lå jeg bare å smilte over hvor bra det hadde gått. Skikkelig positivt overrasket :-)

De kan sikkert gi deg noe annet siden du ikke tåler morfin. Sikkert flere med samme problem, så det går nok bra skal du se :-)

Vet at flere synes uttak var ordentlig vondt men ville bare fortelle at det slett ikke gjelder alle.

Skrevet

Kjenner jeg blir litt roligere når dere forteller om deres opplevelser!!

Tusen takk for svar!

Skrevet

Fikk stesolid (beroligende) i.v. og ranitidin eller hva det het (smertestillende). Vi lå seks på rommet. En og en ble trillet inn. Når det straks var min tur kom de å la inn veneflonen. Jeg ble bedt om å gå og tisse og de trillet inn senga og mannen min gikk inn og hadde med vesken min. Jeg la meg i en vanlig gynstol og det var en lege, to sykepleiere (kanskje 3) og en laborant der. Jeg fikk se inngrepet på en skjerm. Fikk medikamentene i veneflonen og kjente en deilig rus. Man får et stikk på hver side, som jeg ikke synes var spes smertefullt, men man kjenner at det skjer noe. Så gir de det til laboranten som teller opp med en gang. Det hele tok ti minutter maks. Jeg la meg selv over i sengen min. Så ble jeg trillet inn og lå og slappet av i en time.

Jeg fikk et bind utdelt. Kunne jo trekke for gardinene om jeg ville og ha privatliv. Jeg brukte det, for det blødde littegrann. Men ikke noe mer resten av dagen.

Dette var veldig detaljert, men jeg lurte på så mye før i dag selv, så jeg skriver hele min erfaring ned ;) Mye mindre vondt enn jeg trodde.Jeg har sterke mensensmerter, og dette var akkurat som dag 1 for meg ;) Vi er jo forskjellige, men jeg ble veldig positivt overrasket. Enkelt og greit ;) Lykke til!

Skrevet

Hei :o)

På Riksen fikk jeg så mye smertestillende at jeg ikke kjente noe, men opplevde vanvittige smerter i ettertid og ble sengeliggende ett døgn etterpå.

På Nordica kjente jeg det godt, men jeg slapp unna det meste av smerter etterpå. Var på shopping etterpå og spiste både lunsj og middag ute, noe som var helt uaktuelt etter uttakene på Riksen.

Husk at dette er veldig individuelt! Ikke gru deg på forhånd. Lykke til!

Skrevet

hadde fått flere skrekkhistorier om hvor grusomt dette var før mitt uttak. Jeg grudde meg noe helt forferdelig. Var litt vondt og ubehagelig, men var jo myyyyye bedre enn forventet :) Gruer meg ikke slik til neste uttak nei :)

Skrevet

Jeg var ganske overstimulert ved egguthenting, hadde 21 eggfollikler - de tok ut 18 egg. Fikk Paracet og Vival som jeg tok før vi reiste til sykehuset (St.Olavs) og Petidin i veneflonen under inngrepet. Var rimelig sløv og "likegyldig" både før og under inngrepet og kjente ingen smerter i det hele tatt. Hadde psyket meg opp til at det kom til å være ganske vondt, men det hele var en positiv opplevelse=) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...