Gå til innhold

Permisjonspenger når lønn over 6G

A1972

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange av dere det gjelder her inne, men jeg lurer på:

De av dere som har lønn over 6G (for tiden ca 421') hvor mange får forskuttert svangerskapspenger av arbeidsgiver og det til 100/80% lønn?

Min arbeidsgiver dekker ikke det, men jeg synes det er litt urettferdig. Det er ille nok å gå ned til 80% om vi ikke skal miste det over også...

Håper å ha noe å slå i bordet med hos arbeidsgiver når jeg skal ytre mitt ønske... :-)

Fortsetter under...

Forrige arbeidsgiver forskutterte permpengene men kun til og med 6G

Nåværende forskutterer ikke permpengene og dekker heller ikke noe ut over 6G

Så jeg har ikke noen gode råd til deg, du må jo spille på din markedsverdi og at du er en god medarbeider de ikke vil miste eller noe

• 2 uker senere...

Alle som jobber i staten får dekket lønn over 6G av arbeidsgiver når de er i barselsperm. Det samme gjelder for en rekke personer som jobber i det private. Bla så har alle i bank og finans dekket lønn over 6G pga at det er en del av tariffavtalen. Selv jobber jeg i bank og får det dekket, men det utgjør ikke så mye dat jeg bare tjener 425' + bonus. Og bonus får man jo ikke barselspenger av så vidt jeg vet.

• 3 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har også lønn over 6G. Min arbeidsgiver dekker alt over 6G uansett hvor høyt det går. De ordner også alt det praktiske så jeg vil motta penger fra dem når jeg er i permisjon.

Jeg føler også at de behandler småbarnsforeldre pent. Jeg jobber som it konsulent hvor det store flertallet av de ansatte er menn. Veldige mange av disse mennene har barn i småbarnsalder, så hos oss er det veldig vanlig at mennene er i permisjon, hjemme med sykt barn osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...