Gå til innhold

Kan hun snu seg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Annonse

hei:)

Vært til ultralyd igjen i dag, til vekstkontroll, stor jente på ca 2,2 kilo...

Og hun ligger i tverrleie, men hun veksler nok mellom det og seteleie, etter bevegelsene å dømme.

Får ny kontroll om ca 3-4 uker...

Spennende å se om hun snur seg, jeg tror ikke hun gjør det og har så smått begynt å tenke på hva slags fødsel dette blir:)

Hvordan kjennes bevegelsene hennes ut? Hvor kjenner du spark osv? Jeg har også fått beskjed om at vår prinsesse ligger i seteleie, og skal inn igjen på ultralyd for å se om hun har snudd seg 23.juli. Men jeg er nokså sikker på at hun ligger i tverrleie nå. Jeg kjenner mye spark ut mot min høyre side. Kjenner bena hennes helt ute på høyre side, samtidig som en liten bulk dukker opp nesten midt på magen (en anelse mot venstre). Men tror også tulla vår skifter fra sete til tverrleie om dagene... Hadde vært kjekt om du fortalte litt om bevegelsene du kjenner.

Hei:)

Bevgelsene hos meg er som hos deg, bare på motsatt side.

Kjenner hodet oppunder ribbena på høyre side og mye spark langt ut på venstre side...

Innimellom glir hodet over mot midten, rett over navlen, hodet presser mye oppover...

Det hender jeg kjenner hun hikker, da kjenner jeg det langt nede, mot lysken.....

Hvor langt er du kommet?

Jeg er 32+2....

Litt usikker på hva jeg skal... min første tanke var keisesnitt, men er ikke fremmed for fødsel i seteleie heller, siden jeg har født før og det er god plass. Men er det tverrleie, er det jo ingen annen mulighet enn keisersnitt..de kan jo også prøve å snu henne også, hvis hun ikke snur seg selv...

Hva gjør du ved seteleie ved termin??

Min første tanke var også keisersnitt. Jeg er førstegangs og gruer meg litt til fødselen, og det ble ikke bedre at de fortalte meg nå at hun låg i seteleie. Men etter å ha lest litt i diverse bøker, og forumet her inne så tipper jeg over på at det beste er definitivt å føde dersom det er plass. De vil uansett sjekke bekkenet mitt siden jeg er førstegangs hvis jeg velger å føde. Jeg tror nok jeg går for fødsel dersom jeg kan. Jeg fikk også beskjed om at neste gang jeg er inne til ultralyd og hvis det viser seg at hun fortsatt sitter i seteleie, så vil de prøve å snu henne utenpå. Høres helt forferdelig ut, men det sies at det ikke skal være så ille som det høres ut som. Men selvfølgelig så krysser jeg fingrer og tær for at hun frivillig snur seg selv innen jeg skal føde... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...