Gå til innhold

Hvordan er Emmaljunga City Bagen å bære m seg (oppover trapper ol..), i forhold til hardbag?

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for Emmaljunga City Cross, men er litt i tvil om hva som egner seg best- City Bag eller hardbag, når vi bor i femte etasje i blokk uten heis..Det blir mao mye bæring i trapper, maaange trapper.. Noen som har noe erfaring?

Fortsetter under...

Det kommer litt an på

Vi bor i 2 etasje i blokk, og jeg bærer opp City Bagen. Det går veldig fint. Det er ikke seler til å bære i, men man får ganske godt tak på sidene. Det kan nok bli tungt å bære bagen opp i 5 etg, kanskje lettere med hardbagen da.

Citybagn er bare 3,3 kg, men så veier jo lille gullet litt også :)

Går det ikke an å høre med butikken om å låne/deponere på en Citybag da? Sånn at du kan prøver hjemme??

Hmmm..jo, går vel kanskje d, men litt tiltak...hehe. Tror også at d kan bli litt tungt å bære m seg city bagen så langt, i og m at den ikke har bærereimer..Tror kanskje den beste løsningen blir å kjøpe sportsvogna m en softbag oppi, for den softbagen er vel ganske lett og fin å bære m seg eller??

Annonse

Jeg bærer også vår City Bag; jeg holder i festene på siden (de man klikker ned i understellet) og det funker kjempefint! Greitt nok det er jo tungt, men det er pga ungen og ikke bagen hehe.

Grunnen til at det ikke er håndtak/stropper er fordi det er forbudt i EU tror jeg. Vi fikk hvert fall beskjed at butikken at bager med slike stropper er ikke lov å selge.

Min Citybabg har bærereimer i lommene på sidene, og tror dette er standard.... Men ser jo at det er flere her som sier de ikke har, merkelig... Har en venninne som bor i 2-etg. og hun var meget fornøyd med å ha softbag til å bære opp og ned i. Bor selv i enebolig, så har ikke den erfaringen. Men var på babykino en gang, og da var det ingen problem å ta med seg Citybagen inn i salen.... og han sov godt gjennom hele filmen, he,he...

Lykke til!

Takk takk! Ikke lett å bestemme seg når d er så mye å velge mellom... Men tror jeg skal gå for en softbag å legge inn i sportsvogna, virker igrunnen som d enkleste å bære m seg oppover alle trappene..

Vi valgte city lift i stedet for city bag nettopp for å kunne bære lett opp trappene hjemme. Den har håndtak og veier kun 2,6 kg.Enkel å sette inn og ta ut av sportsvogndelen også.

Det jeg har hørt er at det ikke er bærereimer på den årgangen av city bagen som er til salgs nå, men det er på eldre versjoner og skal komme på de nyere versjonene, men dette vet jeg ikke sikkert.

Kan jo legge til at city lift ikke egentlig er en softbag siden den er stivet av i bunnen og øverst langs kantene og den er derfor mye mer stabil å bære i enn softbagen.

Hmmm...men hva er en city lift? Sjekka på emmaljunga sine sider, og der sto d bare om hard- og mykbag, i tillegg til city bagen..?

City lift er nok det samme som heter hardbag på emmaljunga sine sider - mulig city lift er den svenske betegenlsen på samme :) Vi ble i alle fall anbefalt hardbagen i stedet for mykbag bl.a. fordi den er mer stabil å bære i.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...