satser & vesla Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Hei. Jeg har hatt to sa, den siste var på mandag. Og i forbindelse med det måtte jeg ta ul for å se om det var noe rester igjen, legen tok samtale med meg med ulike spm om min helse, etc. Så sa han at jeg kunne få utredning på annet avd, men ble stille da han oppdaget at jeg er nett fylt 41 år. Fikk inntrykk av at han mente jeg var for gammel for utredning og begynte plutselig å snakke om at jeg måtte snakke med fastlegen min. Jeg ble litt forvirret for han var utydelig i budskapet sitt. . . Jeg sa også at jeg tok AIH i Danmark og at jeg var singel. Det kunne jo også ha vært en medvirkende årsak til dette. Er det virkelig aldersgrense for å få utredning i det offentlige? Er det noen som er blitt utredet privat og hvilken erfaringer har dere? Hilsen ei som vil gjerne ha utredning hvis det skjer igjen. . .
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 min fastlege ville ikke henvise meg til utredning fordi jeg er singel... han sa at bare par har rett på denne utredningen, dermed måtte jeg eventuelt gå via en privat lege... og DA blir det dyrt:-( Men jeg satser på å ta den undersøkelsen i Dk dersom ikke noe skjer snart(sa hun utålmodig etter to insemineringer, og er på dag 11 i dag...iiiii:-)) Håper du får den hjelpen du trenger! :-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke aldersgrense for utredning - stå på!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Helt riktig - det er ingen aldersgrense ! Dere trenger heller ikke fortelle legen i hvilket ærend dere trenger blodprøver for å sjekke ut fertilitets hormonverdier eller røgnten av eggledere (hsg). Dette er blant annet en del av utredningen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Nei, det er ikke noen aldersgrense på det. Er selv snart 42 og har hatt full utredning, legen raska til og med litt på siden jeg er i moden alder. Og på sykehuset som utredet meg fikk jeg ønsket de meg velkommen på fødestuen og et års tid , de var veldig positive. Finn en annen gyn, eller snakk med fastlegen din. Jeg har også vært helt åpen hele veien at jeg er i Dannmark en gang i mnd . Håper juli varden siste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå