satser & vesla Skrevet 25. juni 2008 #1 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei. Jeg har hatt to sa, den siste var på mandag. Og i forbindelse med det måtte jeg ta ul for å se om det var noe rester igjen, legen tok samtale med meg med ulike spm om min helse, etc. Så sa han at jeg kunne få utredning på annet avd, men ble stille da han oppdaget at jeg er nett fylt 41 år. Fikk inntrykk av at han mente jeg var for gammel for utredning og begynte plutselig å snakke om at jeg måtte snakke med fastlegen min. Jeg ble litt forvirret for han var utydelig i budskapet sitt. . . Jeg sa også at jeg tok AIH i Danmark og at jeg var singel. Det kunne jo også ha vært en medvirkende årsak til dette. Er det virkelig aldersgrense for å få utredning i det offentlige? Er det noen som er blitt utredet privat og hvilken erfaringer har dere? Hilsen ei som vil gjerne ha utredning hvis det skjer igjen. . . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138098403-for-gammel-for-utredning/
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #2 Del Skrevet 26. juni 2008 Regner med du kan få utredning (henvisning til gynekolog) via fastlegen som alle andre, men assistert befruktning får du ikke dekket av det offentlige etter 38 år. Har flere venninner som har vært til utredning privat p.g.a. ventetid på offentlige sykehus. Har bare hørt positive erfaringer fra dem. Hvis du har råd til det vil jeg anbefale en kjapp runde med privat utredning før neste Danmarks-forsøk. Det kan hende at et lite hormontilskudd eller litt blodfortynnende er det som skal til for å få spiren til å sitte. Like greit å sjekke det på forhånd. Lykke til i jakten på en baby Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138098403-for-gammel-for-utredning/#findComment-138106417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå