Gå til innhold

Ringtesten. Noe som husker hvordan det fungerer?

Anina P.

Anbefalte innlegg

Jeg husker som liten jente at vi testet hverandre med gifteringen til mamma og et hårstråd. Vi holdt ringen over innsiden av håndleddet og "spurte" om hvor mange barn vi skulle få og hvilket kjønn det ville bli. Minnes at det stemte på mine eldre venner som hadde fått barn.

Nå lurer jeg på hva som er tegn på gutt og jente. Er det noen som husker? Har også hørt at om en er gravid så burde man teste over magen. Noen som har testet det?

Takk!

Fortsetter under...

Har testet det, men har liten tro på det da ;-) Er uansett utrolig å se ringen som plutselig begynner å bevege seg helt villt! Prøvde både over magen og over håndleddet, og ringen pendlet som besatt fra side til side! Da skal jeg liksom få jente? We'll see ;-) Skal på UL på fredag, og håper krapylet ikke ligger med rompa til eller krysser de små bena sine :-D

Har hørt begge deler når det gjelder denne testen (at sirkel betyr jente og i neste øyeblikk at sirkel betyr gutt)...

Prøvde da jeg var gravid med første barnet. Da gikk ringen i helt klare sirkler - og det ble ei jente. Denne gangen går også ringen i sirkler og ultralyden sier at det blir ei jente.

Så om testen stemte eller ikke, aner jeg ikke da det er usikkerhet om sirkel = jente eller gutt...

Nå har jeg faktisk gjort litt research selv ang. dette med ringtesten og det er helt utrolig. Jeg har testet meg selv, mine søstre, venner og mamma. Det er helt sykt!

Alle får utslag over håndleddet og det stemmer med hva de har fått og hvor mange. Da har sirkel vært jente og pendel gutt. Bare vi som var gravide fikk utslag over magen og det var veldig kraftige reaksjoner i forhold til håndleddet. Jeg har fått sirkel hver gang uansett hvem det er som har prøvd og hvor jeg har hatt ringen. Så da blir det kanskje ei lita tulle?! Vi får se på UL i septermber.

Takk for alle svar. Anbefaler dere iallefall å prøve for det har vært korrekt for de i min omkrets.

• 3 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Ring= gutt

Frem og tilbake = jente

Bruk gjerne en glatt ring og da hårstrået til den som skal testes.

Vi er 8 jenter i en jentegjeng, der alle utenom meg (dessverre...) har minst 1-2 barn.

Alltid har testen vist riktig, uavhengig om de er gravide eller forsøker å bli gravide..

Selv håper jeg på et mai barn, og at jeg får postitiv test og kan slippe jubelen løs neste helg....:)

Jeg tok testen i helga og ringen gikk frem og tilbake. Fikk beskjed av hun som gjorde testen på meg at jeg skal ha gutt. Hun hadde tatt den på 10 venninner og alle stemte med spådommen. Nå ser jeg at flere her sier at frem og tilbake er jente.... Får nok vente til torsdag med det riktige svaret, da skal jeg på UL.

æ fikk høre at fram og til bake var gutt ( stemte på venninna mi på 2 barn)

og når den går rundt var det jente (stemte på meg første svangerskap:)

lykke til alle sammen mye av dette er også veldig overtro trur nu æ,

venter nå nr 2 og blir glad uansett va jeg får :)

Gjest ønsket oppfyllt

det stemmer som en anonym sa tidligere.

Pendel= jente

sirkel= gutt

til meg så går pendelen i full sving, for å så brått gå over til sirkel uten noe slags stopp eller overgang. dvs tvillinger, gutt og jente. skal på ul på onsdag, da får vi vite antalll;)

• 3 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Trur greia er at uansett er det underbevisstheten din som sitter med svarene, så om du sier: pendle rundt om det er jente, og frem og tilbake om det er gutt, så gjør den det. Bare DU har bestemt deg for hva som er riktig. Det er ikke trossalt ikke hokuspokus a la Harry Potter, det er underbevisstheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...