K777 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Hei, jeg er en 28 år gammel jente som har en sønn på 3,5 år. Min mann og jeg venter vårt andre barn først i februar. Men vår sønn er svært svaksynt. Er det flere av dere der ute? Han er en nydelig, intelligent gutt, med mange ressurser, men vi merker veldig godt at synet nok er veldig viktig for barnets utvikling. Han er i tillegg til svaksynt, ekstremt lysømfintlig og må gå med mørke briller hele tiden. Jeg er som mor livredd for hans fremtid. Hva skal skje med han videre? Barnehage går fint, takket være ekstremt god hjelp fra de ansatte. Men min store frykt er skolen... Hvordan skal han greie seg der? Noen som vil kommentere eller har noe liknende i familien sin?
aimai Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Hei! Jente på 35 med blind ein blind gutt på snart 4 år.Han har diagnosen blind,men har lyssans,samt at eg trur han også ser litt kontrakturer og sterke farger i godt sollys.Merker at han synes den sterke sola begtnner å bli litt ubehagleg. Han er ein aktiv,sprudlende,livsglad,folkeglad gutt som liker liv og røre.Tar utfordringer på strak arm.Vil gjerne vere over alt der andre barn er.Barnehagen er topp.Ting er lagt godt til rette for han.Og med assistent og spes.ped så klarer han seg svært bra. Skulen er ein frykt for meg også. Begynnte allerede i sommer å forbrede kommunen på at det høsten-12 kommer ein elev som er blind.Så det er mykje som må tilrettelegges inne/ute,samt at lærer/assistent må lære seg punktskrift..Framtida ellers tenker eg ikkje mykje på.Gutten min har klart/og klarer seg pr.dags dato svært bra. Men eg har vert heime med han frem til i haust. All min tid har dei 3.5 siste åra gått med til å lære han om alt rundt han. Det gjer det pr.dags dato,men med mykji go hjelp.Har nå kome meg ut i 30%jobb.Mere enn det orker eg ikkje dersom eg skal klare å følge sønnen min opp 100%,samt jenta mi på 7,mann,meg sjølv og heimen. Håper du ser dette innlegget og har lyst å skrive litt med meg. Gla i å prate.dele erfaringer:)Sammen er vi sterke:))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå