Gå til innhold

Biler med 3 isofix seter i baksetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi vennter nr2 og 3 til høsten og har insett at vi må ha en større bil. 7 setere på markedet er pt under nøye vurdering, men vi sliter med å finne biler som har isofix feste i _alle_ setene (ettersom barn nr 1 er bare 2år, vil våre 3 barn ha barnesete i mange år fremover, og vi vil ha enkel festemetode og kjapp mulighet til å skyfle rundt på hvem som sitter hvor, samt kunne ta ut et sete for å la voksne være med på turen hvis nødvendig.)

Så langt har vi bare funnet at Citroên C4 picasso har isofix til alle 3 setene bak. Noen her inne som kjenner til andre biler som garantert har dette? (alle de som har isofix i bare de to ytterste setene er uinteressante for oss)

På forhånd tusen takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så mange som har rukket å svare (og kanskje ikke så mange som vet heller) men jeg har nå faktisk tatt meg tid til å ringe omentrent alle bilforhandlere og spurt...

dvs, jeg tok utgangspunkt i en liste over biler som hadde plass til 3 barneseter i baksetet (http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726 ) og ringte de forhandlerene der det sto at de hadde plass til 3.

Det viser seg at KUN Citroën har en 7 seter med isofix i alle setene. I tillegg har Honda CRV (5 seter) også isofix i alle tre setene bak (men de sto ikke oppført med plass til 3 barneseter). Forhandleren mente også at nye accord som kommer i august har det samme, men den har de jo ikke inne enda...

Alle andre forhandlere måtte inrømme at det var bare yttersetene som hadde isofix.

Så da vet dere det, om det var andre som også lurte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...