connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 leste på flaskeposten.org at man skal blande inn pulveret ved 70 grader nå... leste for ikke lenge siden at om vannet var for varmt forsvant næringsstoffene. åssen gjør dere det? Blander dere pulveret oppi det varme vannet og avkjøler etterpå, eller avkjøler dere vannet først og tar oppi pulveret etterpå. Vet plutselig ikke om vi gjør rett jeg. Vi avkjøler vannet først vi... 70 grader er da ganske varmt.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2008 Ser at dette ikke er "nye" regler, men fra desember 07. Men for meg som har en gutt på 3 1/2 uke er dette nytt:) Nå skal jeg skrive hvordan vi gjør det hjemme hos oss... så vil jeg gjerne ha råd og veilledning om vi gjør noe feil. - Etter måltidet skylles flaskene i varmt vann. - Jeg samler de på benken. - Så vaskes de med sun light og sånn tåte kost' - Settes i sterilisator - heller litt kokt vann i bunn og setter de i kjøleskapet. - Tar frem en flaske og fyller med kokt vann fra termos, til ca drikke temp. fyller på pulver, rist og server. Kanskje jeg skulle tatt litt varmere vann til pulveret da, og kjølt ned før servering? Noen ganger syntes jeg det skummer i flaska. Flere som opplever dette? Kan da ikke være såperester? Poten drikker så sein at melken fort blir kald. Skal jeg varme den opp eller prøve større hull på flasken?
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Sånn gjør jeg det. Etter måltidet skyller jeg i kaldt vann, og lar de stå med kaldt vann i til jeg skal vaske de. Lar de ligge i glovarmt zalovann, til jeg får tid til å vaske de. Skyller de i så varmt vann jeg orker og setter de i sterilisatoren. Så lar jeg de stå og lufttørke. Får å lage ett måltid gjør jeg sånn: (145 ml) Tar kokt vann opp til 70 ml Så kaldtkokt vann opp til 100 ml for da holder vannet ca 70 grader Tar i pulver og rister Fyller så opp med kaldt vann til 145 ml. Drikkeklar temperatur. Dette fungerer kjempefint hos oss, har gjort det sånn siden poden var nyfødt. Har altså en termos med varmt vann, alltid en kanne med kaldt kokt vann i kjøleskapet, og en avent beholder med tre rom som jeg har målt opp riktig mengde pulver til 3 måltider.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Du må ikke varme opp mme som har vært varmet opp... det pga melkebakterier som kan blusse opp. Hvis han ikke vil ha det når den blir kaldere, må du rett og slett lage ny... er litt styr, men her gikk det seg til etterhvert, tok ikke lang tid før han spiste seg mett mens den fortsatt var varm.Men du kan jo prøve større hull på flasken, hvis han har "1" smukk, kan du kanskje oppgradere til "2", min har brukt "2" hele tiden. Har ikke opplevd skumming flasken.. eller dvs når man rister inn pulveret, blir det jo en liten skumkant øverst på melken. DET er helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå