Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 å alikevel ammer? det gjør jeg. sønnen min er 8 uker i dag, å jeg har veldig lite melk. ikke mer enn 30-40 ml tilsammen på begge brystene tror jeg. Jeg gir det jeg har, bruker litt hjelpebryst og mme på flaske. Hvordan gjør dere dette og hvor gamle er deres barn? trass masse amming, puming og andre ting, har jeg ikke fått opp produksjonen mer enn dette:-( men heldigvis er det ikke så mange tårer igjen nå, å jeg begynner å sette pris på de få dråpene jeg kan gi han.
prins06+2til Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hei, har du klart å pumpe ut 30 - 40 ml nå når han er bare 9 uker, det er jo bra. Jeg klarte ikke å pumpe ut så mye når min var så liten. Ikke stress med å få opp produksjonen du, det kan gjøre at den faktisk ikke øker. bare kos deg, bare amme det du orker også om han da ikke er fornøyd gir du bare tilegg, men husk at det er ikke sikkert det er pga av lite mat han er misfornøyd, kan være mange muligheter. Du er superflink, dette greier du fint se:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Heia! Jeg har en liten en på en mnd. Jeg har ca 20-50 ml når jeg prøver å pumpe meg. Han får ca 60 ml tillegg til hvert måltid, han er stor da.. Så jeg ammer og gir tillegg på flaske etterpå ca 7 ganger om dagen + ammer en gang om natta uten å gi tillegg. Han er flink til å ta begge deler. Har også prøvd oppumpingskurer og ammet som en gal for å øke opp, men det gikk ikke. Han la ikke på seg av bare mi melk. Alle kan få til nok melk sies det, og det er vel sant, men ikke for en hver pris.. Har også felt min del av tårer og også kommet fram til at det er bra at han får begge deler. Men måltidene tar laaang tid så jeg gjør dette så lenge jeg føler det er greit.. Etter det blir det færre måltider med amming, og flere med mme. Lykke til!
fjollefrua Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 hei. akkurat som jeg skulle skrevet det selv. mimi er 3 måneder idag, og når jeg pumper meg etter at det har gått 9 timer kan det hende jeg klarer å få ut ml. i begynnelsen fikk jeg kanskje 20 tilsammen så det har jo blitt litt bedre. prøvd det meste egentlig. Spray for å lette utdrivning, piller for å øke produksjon, pumpe kur i 14 dager etc. nå drikker jeg en vørterøl til frokost og en-to kopper ammete om kvelden. han får det jeg har og resten fra flaske. det har jeg tenkt til å fortsette med til han ikke vil ha puppen lenger, eller jeg er tom for melk... vi er ikke noe dårligere foreldre for det om de får tillegg. vi har ihvertfall prøvd å amme og gjort en innsats for å øke produksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå