Håper_78 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Da var det over for denne gang for min del... Dette var 1. ICSI. Testet negativt i dag på RD 14. Gikk naturligvis helt i kjelleren, og er virkelig bekymret for at vi aldri skal få et barn... Her triller tårene nå....
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Det var veldig trist Håper78, jeg føler med deg... Men du er ung enda, og over 60% av prøverne får barn i løpet av 3 forsøk. Jeg fikk mitt første barn som 32-åring, og mitt tredje barn som 42 åring, hvorav sistemann er ICSI-barn. Du skal se det blir klaff for dere neste gang! mvh
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Dette var trist håper78 . Men heldigvis var dette første forsøk! Neste gang vet både du og klinikken hvordan du responderer på medisiner,og du skal se det er da det skal klaffe ! Vet du har det vondt nå,og det er viktig å ta seg tid til å sørge over det som ikke gikk også. Før du begynner å samle nytt mot- til ny runde... God klem din vei ! Hilsen
Håper_78 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2008 Tusen takk for trøstende ord.... det gjør godt. ;-) Denne prosessen er jammen som en berg- og dalbane...
Maddiken Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Trist å lese Håper_78. Men en klok dame sa til meg, at faktisk så får 75% av de som er i gjennom IVF eller ICSI pos test iløpet av de tre forsøkene. Og du har mange fler sjanser til å få pos test :-) En dag skal det være DIN tur nemlig. Selvfølgelig er det en drittdag i dag, og man blir jo veldig redd og tankefull når man ser den negative testen. Og som du sier, det er en berg- og dalbane. Men jeg er sikker på at du kommer til å se den positive testen snart, holdt ut :-) Håper du får en god sommer, og klarer å kose deg. Trøsteklem fra meg.
tomtom:O) Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Takk for at du skriver dette... Det hjelper også meg masse:O)... Om det blir neg. resultat neste runde også, så er sjansene store for at jeg i løpet av det neste halve året i allefall, er med barn igjen. Det hjelper å tenke litt større enn at man låser seg fast på hvert forsøket... Selv om det selvsagt er viktig å kjenne på skuffelsen om den kommer... Takk:O)! Og lykke til Håper_78, det kommer til å gå bra!!
catine Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Ikke gi opp- se frem mot neste forsøk. Jeg gikk selv helt i kjelleren både på første og andre forsøk. På tredje forsøk var jeg litt motsatt- ganske oppgitt og litt "dette går aldri likevel, det er noe møkk!" Og på det tredje forsøket gikk det! Nå har jeg hatt mitt fjerde forsøk (første søskenforsøk) og det klaffet med en gang. Vi har også icsi. lykke til neste forsøk!
Håper_78 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2008 Takk for alle støttende ord - så søte dere er.... Nå skal jeg gråte meg gjennom dagen, og prøve å hente krefter til nytt forsøk. Jeg har 2 egg i fryseren, så jeg får håpe at det er gullegget som ligger der og venter....
74skytte Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Æsj, så kjedelig. Får desverre ikke gjort annet enn å sende deg en trøsteklem, og krysse fingrene for at det går bedre neste gang.
okeke Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 uff jeg gikk også i kjelleren da mitt første forsøk ikke gikk sist gang. en trøst var at d som regelt ikke lykkes på første + at d er flere forsøk igjen. lykke til med neste forsøk, har du egg på frys?
okeke Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 leste nå at du har egg på frys, d er jo også en fin trøst heldigvis, hjalp meg hvertfall
Kråkebolla :) Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Huff trist å høre. men du må ikke gi opp, du må finne det positive og henge fast ved det og gå på med mere mot. man blir sterkere av ned gang... Det går nok din vei bare vent å se en dag jubler du høyt her som mange andre:)
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Uff d var leit å lese Håper_78. Da får vi krysse alt vi har på at d sitter neste gang. Vet du når du kan sette inn igjen.?? Ja alt dette er en skikkelig følelsesmessig berg og dalbane.Jeg gråter av ingenting og er veeeldig følsom. Jeg håper jeg får tanta etter den 14.07 så får jeg sette inn uke 32/33. Ble d noe ferie på dere da?Vi har vært 14dager i syden og nesten ikke tenkt på det i det heletatt.er nesten fjernt å tenke på alt vi har gjennomgått de siste par mnd. Håper alt er bra med deg/dere og at du holder deg sterk....sender mange klemmer.
Håper_78 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. juli 2008 Hei V.I. Bebbi Så koselig å høre fra deg. Vi har akkurat hatt 2 uker velfortjent sommerferie. Har dessverre ikke klart å glemme alt sammen (selv om det nok er det mest fornuftige). Har hatt dager da tårene triller, og der jeg lurer hvorfor nettopp vi skal slite med å få barn. Men det hjelper å vite at neste forsøk nærmer seg. Vi har fått beskjed om at de skal sette inn fryseeggene i ca uke 37 - avhengig av syklusen min. Hvis eggene overlever opptining, da... Krysser fingrene for deg i august! Håper virkelig det går din vei da. ;-)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 13. juli 2008 #15 Skrevet 13. juli 2008 Hei Håper_78:-) Har fulgt litt med deg her og veldig trist da det ikke gikk din vei denne gangen. Gikk ikke for oss heller, ble avbrutt i juni. Ingen modne egg. Jeg håper du klarer og kose deg i sommer og samle krefter til uke 37. Håper også at du hadde en fin tur i syden. Vi har nytt uttak i uke 35 og gleder meg til det. Denne gangen er det kanskje vår tur:-))))) Krysser fingrene for deg:-) Og prøv og nyte hormonfri sommer:-))))) Sommerklem din vei:-))))
Håper_78 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. juli 2008 Hei Pysekatten Så koselig melding. ;-) Blir en spennende høst for oss begge da! Hvor mange forsøk har du vært gjennom? Krysser fingrene for deg! Jeg er nå tilbake på jobb igjen etter 2 uker ferie. Uken i Syden med sol og varme gjorde veldig godt. ;-) Hjelper faktisk å være tilbake på jobb igjen også - da får man tenkt på andre ting. Sommerklem til deg også!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 14. juli 2008 #17 Skrevet 14. juli 2008 Ja det hjelper å ha noe å holde på med, og litt ferie og komme seg bort er ikke så dumt;-) Få tankene litt bort av og til. Jeg begynte på mitt første icsi forsøk 5 mai. Da begynte jeg på spray og senere sprøyter. Fikk en stor cyste og måtte avbryte. Fortsatte likevel på spray og var i Porsgrunn og fikk tappet den. En uke etter var det ny runde med sprøyter og jeg tenkte at endelig skulle vi få førsøket vårt. Men nei, hadde uttak 23 juni, men fikk bare ut 2 egg som ikke var modne. Veldig kjipt. I neste runde får jeg mye bedre oppfølging fra legen der borte. Blir mange kjøreturer på meg, men jeg gjør jo det som må til:-))) Blir en veldig spennende høst for oss, så nå håper vi bare at det er vår tur denne gangen:-)))) Krysser fingrene for deg også:-)))
Håper_78 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 14. juli 2008 Da holder vi jo til på samme sted. ;-) Mye kjøring på oss også - 2 timer hver vei. Men vi tar det med et smil. Er jo koselig de dagene man skal ned dit. ;-) Spennende med nytt forsøk på deg da - og ikke minst resultatene av den nye oppfølgingen du skal få. Jeg hadde også cyste blant mine egg - og den reduserte både antallet egg + at 2 var umodne, og 1 var bare skall. Heldigvis hadde jeg 3 som "funket". ;-). Får håpe en av dem var gullegget. ;-)
Kråkebolla :) Skrevet 14. juli 2008 #19 Skrevet 14. juli 2008 Så trist at det ikke gikk. Da er vi i samme båt.. uretferdig
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 14. juli 2008 #20 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har 3 timer hver vei;-) Men vi synes også det er noen koselige turer. Stilig at vi er på samme sted. Gleder meg til å følge deg i neste runde. Blir spennende å se om det hjelper med ekstra oppfølging. Trenger jo bare ett for å lykkes, men kjekt med noen på frys også:-)
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 18. juli 2008 #21 Skrevet 18. juli 2008 Da skal jeg følge med deg å se når det blir innsetting hos deg. Jeg så jeg hadde skrevet etter 14/7 men skulle skrive 24/7,men riktig med uketallene. Etter mine beregninger så får jeg ganske sikkert tanta etter denne datoen såå da krysser jeg fingrene på at det blir innsetting nå uke 32/33. Jeg var/er veldig lettet for at det ikke ble innsetting på oss(høres veldig dumt ut)men det har skjedd såå mye negativt med oss i ettertid....... men vi holder oss sterke,hadde nok vært mye værre hvis det hadde blitt innsetting. Når vi var i Trondheim gikk vi hver dag og ventet på om vi fikk beholde hotellrommet på sykehushotellet for at det var så stor pågang,bare stress og mas følte jeg det. og sånn burde det ikke være!!Alle hotellene i byen var fulle og sykehushotellet var kjempedyrt(nesten 1000kr natten) Vi styra sånn med nav når vi kom hjem,jeg trodde vi fikk dekket mer..., men det var noe dårlige greier må jeg si.Vi brukte over 12tusen på under en uke i bo,mat,parkering og transport og fikk igjen 7tusen bare...TRAGISK. Når vi skulle på tur så var passene våre borte og hadde innbrudd i bilen,så når vi kom til syden så kom vi på et kjempedårlig hotell og styra i tre dager for å få byttet for det var så fullt. Så vi har egentlig bare hatt så mye uflaks og kjedelige hendelser siden så da er det godt å tenke på at vi kanskje får hellet med oss senere... Dette ble et langt og kjedelig innlegg,men da får du et lite innblikk i min hverdag..hehe Vi får holde hverandre oppdatert selv om vi ikke er likt denne gang.Gøy å se alikevel;) Lykke til******klemmer
Håper_78 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #22 Skrevet 20. juli 2008 Så leit med alle de kjedelige hendelsene i sommer da, V.I. Bebbi. Og utrolig dårlig at dere ikke får dekket mer av utleggene dere har hatt. Ikke nok med at man skal slite med å være barnløse ... man må bekymre seg over det økonomiske i tillegg.. Men da går det jo bare oppover herfra, ikke sant? Jeg krysser fingrene for deg i uke 32 / 33 - det nærmer seg jo med stormskritt! Selv har jeg fått alt litt på avstand nå.. Føles liksom så lenge til september... Men tiden går vel fort dit også, håper jeg.. Er bare så redd for at ingen av eggene overlever opptiningen. Nytt nederlag, liksom.. Jeg lengter virkelig etter å få satt på "play-knappen" på livet igjen. Det har nemlig stått på "pause" altfor lenge! Skal følge med deg fremover. ;-) God klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå