Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere

Vet ikke hvor jeg hører hjemme, og håper noen kan gi meg et svar. Er helt ny på dette område.

Jeg har et barn fra før, og nå har kjæresten min og jeg funnet ut at vi ønsker oss et barn sammen. Men, problemet er at han er steril.

Hvordan går vi nå fram for å få det kjærlighetsbarnet som vi ønsker oss ?

Mitt forrige svangerskap gikk bra. Tok lang tid før jeg ble gravid (ca 1 år), men det tror jeg er siden vi stresset veldig med det.

Hvilke alternativer har vi?

Håper virkelig på svar fra dere jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann er også steril. Vi fikk 1 barn på første prøverørsforsøk vha metodene ICSI/TESA/PESA som du kan lese litt om her:

http://www.ivfhausken.no/behandlingstilbud/

Ved privatklinikk kostet 1 forsøk oss i overkant av kr 40.000 (inkl medisiner), mens du får betydelig rabatt om du tar en pakke på 3 forsøk.

Det billigste er om du er ung nok til å få utført dette via det offentlige helsevesenet.

mvh

Skrevet

Takk for svar

Har nå vært inne på nettet og lest og lest og lest.... Syns det er et virvel av tall og ord.

Vi hadde håpet at han kunne "resterialisere" seg, men siden det er en del år siden han steriliserte seg, har vi forstått at det skal mye til for at operasjonen skal være vellyket.

Jeg mailet en klinikk i danmark og han anbefalte IVF, ICSI og TESE. Blir nesten matt her....

Skrevet

Dere må nok ha TESA/ICSI, ikke noe problem det. TESA=de henter ut spermier ved biopsi i testikkel, et enkelt lite inngrep. ICSI=inseminere en spermie i ett egg og så sett det inn i kvinnen. VELDIG enkelt forklart. Jeg var litt matt en stund selv, men dette går greit og veien lager seg selv underveis ;) Lykke til! Er nok kanskje bedre å prøve dette enn en større operasjon hos mannen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...