Gå til innhold

Skrev et innlegg i bligravid

BlessItBe

Anbefalte innlegg

Jeg skrev inn et innlegg i debatten bligravid.

Grunnen til dette var at jeg og samboeren min hadde planlagt om et år når jeg snart ble 20 skulle vi starte å prøve å få barn.

Men han ble av en eller annen grunn negativ. Noe jeg tar skikkelig innpå meg, fordi dette er noe som betyr så mye for meg.

Det virker som alle vennene mine får barn, helt forferdelig den sjalusi følelsen jeg går med.

Og på det innlegget mitt var det ei på noen å 30 som bare måtte uttrykke sin mening om hvor ung jeg var å, at man måtte vente med å får barn, at jeg ikke er klar osv. Dere skjønner tegninga. Har ingenting i mot at folk uttrykker sin mening, men av en eller annen grunn ble det for mye for meg, ble skikkelig lei meg. Og jeg vet jo at man ikke bør bli lei seg av det noe skriver på nettet, men jeg ble nå det.

Sitter å er skikkelig deppa.

Vil bare grave meg ned. Virker bare alltid som disse 30 åringene har en mening om 20 åring og ønsker om barn.

Fortsetter under...

Joda, dette er den evindelige diskusjonen om hvem som er best skikket til å bli forelder (og da særlig mor), 20 vs 30. Haha, er så teit som det kan få blitt. Jeg har mange venninner på 20 som er mødre, og de er gode mødre. Samtidig har jeg en del innen omgangskretsen min som har fylt 30 og som ikke på langt nær er egnet til å ta vare på et barn enda. Det som jeg mener er det absolutt viktigste når det kommer til det å planlegge barn, er at man har en partner man vet kommer til å være der for deg og barnet. H*n må ha mye tålmodighet og være villig til å være der i verst tenkelige tilfelle som i det best tenkelige. Det er også veldig viktig å ha en stødig økonomi. Med stødig mener jeg at man ikke trenger å ha overflod, men man skal ikke behøve å være bekymret for å ikke ha råd til det nødvendigste og litt til. (Tak over hodet, salt i maten og en sparekonto) Har man dette er man sikret. Også må man så klart ha ubegrenset med kjærlighet til dette nye vesenet som er på vei ;) Du burde ta en titt på svarene i debatten på kranglesiden (Et eller annet 88/89 i nicket). Det er ganske morsomt hvor sinte folk egentlig blir.

Når det gjelder at samboeren din ikke er helt klar for det, så er ikke dette så unaturlig heller. Ettersom dette skjer med vår kropp, så er vi mer innstilt på det. Ofte blir ikke barnefar "pappa" før han holder den nyfødte i armene sine, mens kvinner blir mødre fra testen viser to streker. Er rare greier. Du kan jo sikkert ta en titt inne på forumet "Mannen ikke klar?" også. Der er det flere i samme situasjon ;) Masse lykke til!

Jeg må igjen si, tusen takk for koselige svar:)

Ja, jeg har så kjempe mange venner i 20 åra som er foreldre, og de er helt fantastiske foreldre:)

Og vi har en ganske stødig økonomi, vi er ikke rike, men har råd til alt vi trenger, og det lille ekstra:) Selv om jeg nå er i en fase hvor jeg holder på å finne meg en annen jobb. Grunnet en del uheldige tilfeller på bensinstasjonen jeg jobber på.

Og jeg håper samboeren snart er klar. Tror han tenker litt på det hva hans foreldre vil si, de er litt merkelige skjønner de. Så tror han endrer mening når de drar hjem igjen:P

min mening er at ingen er "klare" til å få barn, verken om man er 15,20, eller 50 for den saks skyld...det er alltid noe som skulle vært gjort å sånn!!

folk sier til meg at jeg er for ung " du mister så mye av ungdomstiden din, og økomomien er ikke bra nok", men jeg mener at d å få et barn er mye bedre enn å bruke dagene på å henge på senteret og drikke seg full i helgene!

ei vennine av mamma er 40år, og fikk nettopp sitt første barn, så jeg tok en tilbake, og sa " men da mister du jo pensjons tilværelsen din, når du får ungdomer i huset, og økonomien synker" mannen hennes er snart pensjonist...da ble hun sur, men da jeg sa at det jeg sa til henne er det samme som det hun sa til meg, skjønnte hun litt mer!!

alle er like når det kommer til å få barn, jeg er like uerfaren når det gjelder barn som en 30åring er!

at unge jenter velger å få barn er supert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...