Gå til innhold

Prematur og vaksinering, vaksinerer dere barnet ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sånn i tvil, har ei jente som er 7 uker permatur og vi skal på 3 mnd kontroll neste uke, da skal hun vaksineres.

Hva mener dere ?? Vet ikke alt om alle vaksinene, men har hørt og lest så mye rart om de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 11uker prematur baby, vaksinerte som normalt på 3 og 5mnd og 12mnd, ikke kommet lenger enda, var skeptisk jeg og pga lav vekt i forhold til andre på samme alder, men hadde ingenting å si her, reagerte ikke noe spesielt på vaksinene egentlig, glad vi har tatt de jeg iallefall og kommer til å fotsette med alle andre vaksiner.

Skrevet

Hei!

Jeg mener man bør vaksinere. Det er jo en del skumle sykdommer som vi vaksinerer mot, og holder dem i sjakk på den måten. Er jo dumt hvis de skal blusse opp igjen fordi mange utelater å vaksinere.

Mi jente er 15 uker prematur og fikk sin vaksine like etter hjemkomst fra sykehuset. Da var hun tre mnd ukorrigert. Hun veide 2.4 kilo. Fikk ingen reaksjon på vaksina, ikke engang feber.

Har akkurat fått 12 mnd vaksinen og har ikke vært noen problemer på noen av vaksinene.

Du tenker kanskje på de skrekkeksemplene vi ser på TV fra de vaksinene som ble gitt for ca 30 år siden? Jeg er sikker på at dette ikke er noe problem lenger.

Skrevet

Vi også vaksinerte tulla da hun var 3 måneder ukorrigert. (Hun er født 8 uker for tidlig og hadde vekt rett under 1400 gram ) Var også i tvil pga alt man hører og leser. Men kom til det at de aller fleste får ingen men av vaksinene bortsett fra litt feber/uro samme kveld. Det gjorde tulla, ble veldig sutrete og skreik hele tida bortsett fra når hun ble bært rundt eller fikk pupp. Men det var bare noen timer på kvelden. Bittelitt feber, men ikke mer enn 38,1. Bare barnemat i forhold til å være uheldig å FÅ en av sykdommene. Hadde hun fått det, og jeg hadde valgt å ikke vaksinere, hadde jeg angret sykt på det vet jeg... Den situasjonen ville jeg ikke komme opp i.

Prematurforeningen anbefaler også at premature følger det vanlige vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Vaksinerte selvsagt!

Det beskytter den lille, men også de folka som velger å ikke vaksinere. Dersom få vaksineres øker jo sykdommene i utbredelse.

Tror at særlig premature bør vaksineres siden de jo er litt mer "sarte" enn andre barn

• 2 uker senere...
Skrevet

Gullet ble født 5 1/2uke før tida og vi vaksinerer. Er jo ikke noen grunn til å ikke gjøre det......

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi følger normalt vaksinasjonsprogram, men hoppet over hjernehinnebetennelsesvaksinen. Jeg syns ikke det er nødvendig å proppe babyer full av vaksine bare for å proppe de full av vaksine. Så denne tar vi når hun har blitt eldre.

I forhold til MMR så vil jeg utsette denne til hun er iallefall 1,5 år (om ikke lenger). Jeg er rasende over at denne ikke tilbys som monovaksiner, iallefall for de som sier at de kan betale for det selv! Hvorfor skal feks jenta mi vaksineres mot kusma når kusma ikke er farlig for jenter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...