Super-Langbein Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Den er jo aldeles nydelig, og så kommer en bekjent sånn uten videre og påstår at det betyr å fylle bleien! Nei og nei, det går ikke an, fine sangen, det vil jo i så fall gjøre teksten helt absurd..!
Lille Kolibri Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Eg skal ikkje påstå at eg veit sikkert kva det betyr, men eg har forstått det som å koke ein full kjele med mat av eit eller anna slag til desse tre vandringsmennene...
Lovemychild Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Har jeg aldri tenkt på , men nå fikk du meg til å gruble.....Jeg tenker umiddelbart på "koke gryta full"........kanskje lage mat til de "tre vanringsmenn på vegen" liksom....eller det ble kanskje dumt ??
Super-Langbein Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2008 Å ja selvsagt! Nå skal jeg jammen seile triumferende inn i rommet hun kommer til å befinne seg i og skråle av full hals!
Medium fikk guttebass Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Har googlet litt og fant en snutt av sangen på engelsk, samt en forklaring på hva "kittelen" er: "Byssan lull -- boil the full kettle, three wanderers are coming down the road. The first one is limping, the second one is blind, the third one doesn't say anything." A kettle is a kitchenware piece. Depending on culture and historical location, in the context of bathware the word kettle can have a variety of meanings. In the United Kingdom, Australia, New Zealand, Ireland, Canada and South Africa, a kettle is a device used to quickly heat water for hot drinks, such as tea or coffee.
Super-Langbein Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 Fantastisk, et ekte medium er du i all sannhet! Jeg skal klippe, lime og laminere svaret ditt og lime det på innsiden av dolokket hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå