Gå til innhold

Hva betyr "Koka kittelen full" fra Byssan lull egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er jo aldeles nydelig, og så kommer en bekjent sånn uten videre og påstår at det betyr å fylle bleien! Nei og nei, det går ikke an, fine sangen, det vil jo i så fall gjøre teksten helt absurd..!

Fortsetter under...

Skrevet

Å koke kjelen full? Nydelig sang!

Skrevet

Eg skal ikkje påstå at eg veit sikkert kva det betyr, men eg har forstått det som å koke ein full kjele med mat av eit eller anna slag til desse tre vandringsmennene...

Skrevet

Har jeg aldri tenkt på , men nå fikk du meg til å gruble.....Jeg tenker umiddelbart på "koke gryta full"........kanskje lage mat til de "tre vanringsmenn på vegen" liksom....eller det ble kanskje dumt ??

Skrevet

Å ja selvsagt!

Nå skal jeg jammen seile triumferende inn i rommet hun kommer til å befinne seg i og skråle av full hals!

Skrevet

Har googlet litt og fant en snutt av sangen på engelsk, samt en forklaring på hva "kittelen" er:

"Byssan lull -- boil the full kettle,

three wanderers are coming down the road.

The first one is limping,

the second one is blind,

the third one doesn't say anything."

A kettle is a kitchenware piece. Depending on culture and historical location, in the context of bathware the word kettle can have a variety of meanings. In the United Kingdom, Australia, New Zealand, Ireland, Canada and South Africa, a kettle is a device used to quickly heat water for hot drinks, such as tea or coffee.

Annonse

Skrevet

Fantastisk, et ekte medium er du i all sannhet!

Jeg skal klippe, lime og laminere svaret ditt og lime det på innsiden av dolokket hennes.

Skrevet

Hehe, go for it. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...