tussi29 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har en Teutonia Mistral som jer er veldig fornøyd med. Har en datter på tre mnd. Hun ligger i softbag i vogna. Men bagen vil bli for liten før vinteren. Tenkte derfor å kjøpe en Simo combi. Teutoniaen er veldig lett og liten. Simo vognen virker bedre og trille, og mer romslig. Noen som har hatt begge disse vognene?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 men du trenger vel ikke bag til vinteren igjen hvis barnet ditt er 3mnd nå? Barnet ditt bruker sikkert sportsdelen da alikevel, og da er jo Mistralen bedre, siden den er lettere!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Det hadde ikke jeg gjort nei. Ligger babyen på noe mykt, dyne/pose/ saueskinn osv, kan man uten problemer legge en liten baby i en sportsvogn som har full liggestilling. Hvis det er det at det er lite lunt du tenker på, så er det nok ikke det. Ikke hvis du har en varm og god pose feks. voksi, og fottrekket på, da blir det så varmt så varmt . Og din baby vil jo tross alt være 6 mnd. når det er vinter, så da er hun jo ikke akkuratt så liten, de fleste begynner med sportsvogn da uansett. Tror ikke simo kombi bagen vil vare så mye lengre enn 6 mnd. uansett, da måtte du vel hatt simo duo, den bagen passer vel til rundt 10 mnd.
LegallyBlond Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Hadde ikke byttet. Med fotrekk og evt. liggeforlenger og madrass/lammeskinn i mistralen er den like romslig og like lun som simo.
Minnie Mom Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Du må ikke finne på å bytte. Kjøp liggeforlenger hvis du føler at det gjør vogna mer lun. En god vinterpose, f.eks voksipose eller Lammy dunpose gjør susen, og så har du jo stormtrekket som kan være utenpå der igjen. Mistralen er jo helt super da! )
tussi29 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2008 Takk for gode argumenter for å beholde Mistralen. Jeg brukte den til min sønn som ble født i desember 2004. Da brukte han bagen i fem mnd. så lå han i sprtsvogna i pose. Det gikk jo fint. Men nå fikk jeg veldig lyst på TFK eller OTH etter å ha sittet å lest litt på forumet!
Minnie Mom Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Fine vogner det også, spesielt OTH. Fordelen med Mistralen er at du kan ha barnet begge veier, den kan du ikke med OTH. Men må innrømme at det hadde vært deilig med trehjuling. Men man kan ikke få alt i denne verden.. ) Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg beholdt Mistralen ihvertfall en stund, slik at du er komfortabel med å ha barnet vendt fra deg..
tussi29 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2008 Jepp. Jeg brukte vognen til førstemann i tre år. Er veldig fornøyd med den. Men det er mange fine vogner. Noen erfaring med voksi i Mistralen? Blir ikke det litt trangt?
Minnie Mom Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har brukt voksi rett i sportsvogna, det går veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Enig med alle her, liggeforlenger og en god pose. Syns du voksi blir trangt så har odenwalder mange fine dunposer. Ville ikke ha byttet ut med Simo,. Men med en OTH er jo saken litt annerledes... Jeg hadde begge, men solgte Mistralen når barnet var rundt året og jeg var komfy med at hun satt fra meg. Så svaret mitt er ja takk begge deler :-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Dropp simoen og kjøp heller en oth når barnet er passert året ;0)
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 har begge vognene jeg... når softbagen i teutonian blir for liten, kommer keg bare til å bruke lammeskinnposen. er jo mest som en bag det ) det samme kommer jeg til å bruke i simoen )
allegodetingertre Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Dropp Simo og behold mistral. Så kjøper du en liggeforlenger, en god vognpose og vindtrekk. Da blir den omtrent som en bagvogn, lun og fin! Gjorde det samme til mitt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå