Gå til innhold

kor mange som er til stede

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var i fødselsforberedende samtale med jordmor på sykehuset (henvist pga fødselsangst) sammen med sambo. Hun hentet en overlege når vi hadde snakket med henne en stund og sammen kommet fram til at keisersnitt trolig var løsningen for meg.

Først var vi på en måte 2 "mot" 1 (meg og sambo "mot" jordmor). Men jeg følte ikke at hun motarbeidet meg. Ville bare forsikre seg om at jeg var velinformert og kjente til ulempene med ks. Deretter ble vi 3 "mot" 1, siden jordmor var med og la fram saken min for legen og fylte inn når jeg manglet ord. Man blir mildt sagt litt sliten av en slik samtale, så det var greit å slippe å ta hele historien på nytt da legen kom inn.

Jeg fikk ikke noen dato eller papirer der og da, men en forsikring fra legen om at det var opp til meg og at keisersnitt var innvilget om jeg ikke forandret mening. Legen leste så inn på diktafonen, sånn at det ble "offisielt" at alt lå i mine hender. Dette var i uke 25 ca.

Jeg har ikke skiftet mening og fikk i forrige uke (uke 36) fastlegen til å sende beskjed om at jeg hadde bestemt meg (fordi jeg slet med å få tak i kontaktjordmoren min på sykehuset). 2 dager etter hadde jeg datoen i posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...