Gå til innhold

Noen som driver med hest?

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg lurte på om det er flere som driver med hest her, og hvordan dere tenker å gjøre det når dere får barn?

Jeg ønsker selv å ha hest på helför, og tror det kan være godt å ha et daglig ansvarsområde sånn utenfor hjemmet, hva tror dere??

Vet liksom ikke om det er urealistisk, og at hesten kommer til å få for lite stell dersom jeg skal ha et lite barn og en hest å stelle?

Jeg er ikke typen som liker å sitte inne hvis det skal være sagt, og kjenner noen få som har hatt barn og hest samtidig og sagt at det har gått kjempefint. Ellers er liksom tendensen det at mange gravide tar pause fra hestelivet under svangerskapet og etterpå......

Selvfølgelig vil det være dager hvor det er slitsomt å være på stallen hvis baby har vært våken og det har blitt lite søvn, det er jeg forberedt på, men jeg tror også det kan være flott for meg, og det er også flott å holde seg i form med uteaktiviteter...

Noen som har opplevelser eller tanker rundt dette? Hva gjør dere i svangerskapet og barseltiden med et lite barn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138090346-noen-som-driver-med-hest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Jeg har to hester, de går nå på beite rett nedi her, ellers går de her hjemme.

Jeg har så vidt ridd noe gjennom svangerskapet.

Så mine har egentlig storfri:)

De trives med det, ser ikke til å lide nød.

Får mat, vann og stell. og oppfølging av vet når det måtte trenges...

Så jeg ser ikke noe problem i at de ikke blir brukt, de er friske og raske og tar seg en liten spurt rundt om de føler for det:)

Det blir nok en stund til jeg setter meg opp igjen og, det har dabbet av mye nå siste årene, men jeg syns det er koselig å ha de gåenes rundt meg.

De er jo alltid der for deg om du trenger de...

Så de blir utegang så lenge sommeren tillater det.. termin 4aug.

også har du nok rett i at litt aktivitet har vi ikke vondt av.

Da gjerne når denne lille ligger ute i vogna og sover feks..

:)

Så de to får det de trenger, deilig med litt annet og gjøre og. O g jeg trur nok ikke den får for lite stell... Det klarer du nok:)

Hei!

Jeg har en hest og har drevet med hest de siste 25 åra men dette er mitt første barn. Jeg rei (bare på tur et par ganger i uka) til jeg var litt over 6mnd på vei men da sa bekkenet og magen stopp. Nå har jeg satt hesten på beite og besøker han en dag i uka (har ikke stall hjemme).

Har gjort avtale med ei som har ridd han litt de siste åra, at hun skal ha han på helfor fra 1.8.08 til 1.4.09 for at jeg ikke skal måtte dra til stallen hver dag med en nyfødt baby i huset. Har avtale om å begynne å ri en til to dager i uka i denne perioden når jeg er klar for det. Vil jo gjerne i gang igjen men synes det skal bli deilig å ikke være så bundet hver dag i forhold til hest. Er klar for å prioritere litt annet også etter mange år med "bare" hest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...