Gå til innhold

Kan dere som har feriert i Tyrkia og/eller Bulgaria fortelle oss om hvordan det var? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig glad i Plank steak jeg da.Da får du servert biff på ei stor trefjøl(store porsjoner der).Potetstappe som er sprøytet på rundt kantene,for at sausen ikke skal renne utover.Så er det bearnaisesaus på den ene siden,og rødvins eller peppersaus på den andre siden.Litt ulike varianter.Og potetmos over som er gratinert.Kjempegodt:-)

Ellers så har du jo kebab i mange ulike varianter hvis du liker det.

Og så får du alltid et sånt varmt nystekt brød med hvitløkssmør,rømmedressing og salsasus(i små skåler) mens du venter på maten.De er gode de!! :-)

En annen ting jeg liker godt er noe som heter børek.Det er en forrett.Det er en deig som er rullet sammen som en sigar,fyllt med fetaost,og fritert.De er knallgode.

Hadde jeg visst det var fetaost i de første gangen jeg smakte det,hadde jeg sikkert ikke spist det.Liker ellers ikke fetaost.

Ellers er det masse godt å velge i.Og porsjonene er jevnt over store,og det er rimelig:-)

Skrevet

Høres bra ut :) sånn ca hva må en gi for middag for to da, med vin og kanskje en dessert eller noe? Hvis du husker sånn ca liksom..

Skrevet

Tror det var ca 60-70 norske kroner for en sånn plank steak.Er jo billig i forhold til norske priser.Drikke husker jeg ikke prisen på.Når vi spiste,to voksne og tre barn,spiste vi godt for ca 400 norske kroner.

Vi var en gjeng på 25 stykker som var der nå i mai,med store og små.Han ene hadde bursdag og ville spandere mat og drikke på alle sammen.Og da hadde han betalt 3100 norske kroner for alt sammen.Med middag til alle,og flere runder med brus,øl,vin og drinker.(Når vi bestilte tenkte alle at vi skulle betale drikke selv,derfor bestilte vel alle litt mer enn de hadde gjort om vi visste han skulle betale alt)

Skrevet

Maten var kjempe god i Tyrkia. Ekkel i Bulgaria!!

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene...

Er i Bulgaria for 3. gang nå. Er veldig fornøyd. Maten er ikke all verden, men er den så utrolig god på Gran Canaria da? Det syns ikke jeg!

Minuset er at de kan lite engelsk så det hender ofte at de misforstår matbestillingen.

Ellers er strendene her kjempefine og været er deilig og passelig varmt. Har vert lettskyet noen dager, odet er bare deilig når en reiser med små barn.

Billig å leve her er det. I går kveld spiste 8 personer god middag. Ble 240 norske kroner.

Har også vert i Tyrkia, men der er tyrkerne så masete at det ikke går an å se inn i en butikk en gang. Mye bedre i Bulgaria.

Var i Sunny Beach en gang, men de to siste har vi vert i en landsby som heter Ravda. Ligger ved Nessebar og det er ett norsk firma som eiger leilighetskomplekset.

Nå skal jeg ut å nyte sola her....

Skrevet

Har vært i Marmaris i Tyrkia. Hadde en fin ferie bortsett fra at det nesten var litt for varmt. Var i slutten av Juni vi var der. Veldig fint og rent hotell, fine strender, snille folk som jobba osv.

Det som gjorde turen negativ for vår del var flyselskapet. Det ble forsinkelser, måtte være i Tyrkia 2 netter ekstra, feil fly uten mat som var lovet. Sendte klage mail, ettersom vi gikk tapt for litt penger pga dette. Tapt arbeidslønn, masse ekstra samtaler og mat. Men vi fikk ingen ting igjen. Reiste med Detur.

Vi var med på båtturer et par av dagene, kjempefint! Stoppa flere plasser og bada på ulike strender, og besøkte naboøyer. Litt shopping ble det også på andre steder. Ellers så var vi med på Jeepsafari, men det er ikke å anbefale med barn. Dårlig sikkerhet, vi var livredde halve av tida, og da hadde vi ikke med barn.

Var veldig masete å gå i gatene i Marmaris, fikk ikke gå i fred for selgere. Mye smisking på spisesteder også. Vi fant en plass der det ikke var noe mas, så vi dro dit hver dag.

Alt i alt en fin tur, mye mer positivt enn negativt:)

Skrevet

Tuuusen takk for så mange fine svar :) til du siste over her, ei til som svarte hadde også reist med detur og sa aldri mer, så det frister ikke nei. Men om vi ender opp med tyrkiatur til uka blir det enten ving eller apollo. De har jeg bare gode erfaringer med, så det går nok bra :) Det blir også evn Side vi skal bo i, også får vi heller bare reise litt rundt på tur til de andre plassene dere nevner. Men er fortsatt litt skeptiske til om ferien blir fin eller bare masete pga slitsomme mennesker som skal ha deg inn i butikker osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...