Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vil gjerne vite : Hvor dere var, hva dere likte best med feriestedet/ ikke likte. Var det billig eller dyrt å "leve" ?(altså mat etc) var dere på noen spennende utflukter? Vil høre både postivt og negativt
*Minnie Mus* Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Vært 100 ganger i Tyrkia. Der er det billig å leve, veldig mye å reise på (oppleve osv. Passer både for single og familier. Vi har best erfaring med Side. Liker best den lange fine stranda, shoppinggata og noen av diskotekene der nede da, selv om jeg ikke har vært der siden jeg fikk barn. Samt den sinnsyke maten nam nam.. Negativt.. Vanskelig å komme frem med barnevogn enkelte steder, de kjører som griser, tyrkerne kan være litt slitsomme (butikkselgerne) osv men det er de gjerne overalt. Bulgaria er vel billigere men har hørt mye dritt om det landet så det frister overhode ikke. (matforgiftninger, møkkete hotellrom osv)
snirkeline Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Vært i Tyrkia noen ganger,Alanya og Marmaris. Må vel si at vi likte oss best i Marmaris.Litt mindre,syns Alanya blir litt for stort.Så Marmaris passet oss bedre når vi reiste med barn. Rimelig å spise ute i Tyrkia,og veeldig god mat:-) Rimelig å shoppe i forhold til Norge også.Og kvaliteten på klærne har vært god.De har ikke lov å mase på deg for å få deg inn i butikkene lenger heller,så det er et pluss:-)Selges masse piratkopier av merkeklær,skinnvarer,gull,sko,krydder osv... Men ville ikke reist dit midt på sommeren,da kan det bli grusomt varmt,oppimot 50 varmegrader.Så anbefaler fra mai til uti starten på juni eller fra siste halvdel av september igjen.Iallfall om dere reiser med barn. Var i Bulgaria i fjor,en liten by som het Tsarevo.Hotellet var bra,men det var det eneste som var ferdig bygd da,og det var langt til nærmeste by.Var en bitteliten landsby en halvtimes spasertur unna.Men der var det bare noen få restauranter og butikker.Veldig lte å få kjøpt. Måtte ta buss/taxi til nærmeste by Primorsko eller storbyen Burgas for å finne noe særlig å se på.Tok en halvtime/time å kjøre.Men der var det billig å handle.Og maten var god i Bulgaria. Men vi kommer ikke til å reise hit igjen. Da blir det isåfall et helt annet sted i Bulgaria,men det blir nok lenge til(er blitt Tyrkiafrelst her:-)) Men har venner som har vært veldig fornøyd med Bulgaria igjen.Vært i Sunny Beach.Hører jo mye negativt om stedet også,men det har vel noe med å ikke oppholde seg i sentrum i sene nattetimer.
silje-Thea 010108;) Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 har ikke vært i tyrkia men var i bulgaria i fjor høst å aldri mer...fant ingenting annet enn mc donalds å spise som var brukbart..å jeg er egentlig ikke kresen... åsså syns jeg egentlig ikke det var noe særlig å se der...hadde du gått innom et par butikker kan du droppe alle de andre for de hadde stort sett det samme..men billig var det... så egentlig kjedet vi oss bittelitt...å for vårt vedkommende så var det ikke sååå aktuelt å fly på byen osv sent på kveldene for jeg var gravid i 5/6 mnd...(må legge til at vi var ikke så heldig med været for det regnet og tordnet et par dager så da sov vi faktisk på dagen..var jo ingenting å finne på) derimot kypros har jeg vært 5 eller 6 ganger....det er dyrt der...men så absolutt mye bedre enn bulgaria i værtfall...
silje-Thea 010108;) Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 var forresten på sunny beach..kunne ikke se noe av urolighetene som var så oppspilt i nyhetene i fjor sommer...er vel det at de nordmennen kanskje ba om "bråk" for det var stille og rolig der
Silker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Vi var i Tyrkia med mini nå i mai,i Side. Fantastisk mat,herlige strender og superkoselige mennesker. Maten var helt fantastisk god, storkoste oss alle tre i 14 dager Har allerde bestillt ny tur tilbake i september. Prisnivået er også lavt, du får mye for feriepengene Jeg hadde vært i Tyrkia før (Marmaris,Alanya og Side) Side er absolutt favoritten Min "tyrkiaskeptiske" samboer reiste dit for første gang, han er frelst
Eucerin Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 BULGARIA-sunny beach: Sommer i fjor. reiste uten barn. Var kjempe varmt og deilig vær, ingen steder med god mat, å vi prøvde mange resturanter. de hadde ett sted med god pizza. (men ikke det du vil spise hver dag i ferien) Fine hoteller, deilige strender. Men kjedelige butikker, med det samme i alle.. solblekede fake-merkeklær, utesteder var det nok av, men til å være en by hvor du ikke kan gjøre anet enn feste er dette også heller dårlig. Jeg drar aldri tilbake. men sola var deilig.. for å ikke glemme de stakkars dyrene som er rundt i gatene om natten, de har krokoldiller og små bjørner i bånd, slanger legger de i armene dine uten å spørre å så forlanger penger for bilde.. jeg hadde angst anfall HVER kveld i by`n da jeg er LIVREDD slanger.. sier bare stakkars de som kjøpte billige ferie leiligheter der!!!!!
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2008 Tusen takk alle dere for fine svar nå har det jo seg sånn at vi har sett oss litt skeptiske til begge disse feriemålene, men virker jo som Tyrkia ikke er så ille som vi tror hehe. Tenkte hoppe på en tur i neste uke nemlig. Vi reiser uten barn, vil ha sol og varme men 50 grader hørtes jo litt mye ut, he he )
snirkeline Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Vi var i Marmaris nå siste uka i Mai.Og da var temperaturen 35-37 varmegrader.Mer enn nok for meg:-) Var der i slutten av august et år,og da hadde vi 46 grader. Svigers hadde 48 grader i midten av juli. Så jeg ville nok ikke drøyd det altfor lenge med å reise,stiger fort nå framover. Men ellers har jeg bare positivt å si om Tyrkia,begynt å spare til neste tur:-) Husk å drikke masse vann.Ellers er det jo bare å holde seg ved vannet om dagen hvis det er for varmt,og heller dra til byen når solen går ned. Forresten billig å ta dolmus(små busser) og taxi.Dolmusene går i hovedgaten hele tiden,bare å vinke for å få dem til å stoppe,og si fra når du vil av. Ca 5 kr pr pers,og da kan du kjøre så langt du vil. God tur:-)
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2008 Det hørtes jo veldig bra ut. Har dere bodd på noen av ving sine hoteller i Side?
ape Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er veldig glad i Tyrkia. Billg shopping og god mat. Jeg har vært i Alanya, Cesme og Side. I Cesme er det to fantastiske strender. Nesten lik de som er i Thailand. Må ta buss eller taxi dersom man bor midt i byen. Veldig koselig sted. Det eneste som jeg synes er negativt er at tyrkerne i sjapper og resturaner og beach boys er plagsomme. Var ikke like ille når man reiser sammen med mann og barn. Men da jeg var ungdom og reiste nedover med venninner var det et mareritt.
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2008 Det er akkurat det siste der jeg er litt skeptisk til nemlig. Men reiser jo med mannen da, som kommer ikke til å gå aleine osv. Men har hørt flere historier fra folk om disse slitsomme tyrkerene i butikker,på strendene osv..men alle over her skriver jo så mye positivt også. Og det ser jo veldig fint ut
snirkeline Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Nei,Side har vi ikke vært i.Men har ei veninne som har vært der flere ganger,og hun er kjempefornøyd.Hun jobber i reisebyrå,og har anbefalt oss flere av hotellene til Ving der.Så tror de har en ganske grei standard. Har forelsket oss i Marmaris vi da,så blir nok til at vi reiser dit igjen. Reist dit med Detur og Star Tour.De eneste som har pakkereiser til Marmaris.Men Detur kommer jeg ikke til å reise med igjen,det var siste og eneste gang nå i mai.
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Vært i Alanya to ganger og aldri mer. Det er mye fint å handle der, og liv og røre. Men, de er så innpåslitne og "frekke", at jeg var mer sliten når jeg kom ned enn når vi dro. Prute på nærmest alt av tørt og mat, det er ikke meg. Og jeg vil velge resturant etter hvor jeg synes det ser hyggelig ut, ikke bare rømme forbi for å unnslippe maset. Takke meg til Spania og Hellas.
snirkeline Skrevet 24. juni 2008 #17 Skrevet 24. juni 2008 Hvis de blir tatt i å mase for å få folk inn i butikker o.l kan de miste retten til å drive for kortere eller lengre tid(hassle),så det er det blitt lite av de siste to årene.Og det er deilig,for det var det som var mest plagsomt syns jeg
ape Skrevet 24. juni 2008 #18 Skrevet 24. juni 2008 sjekk ut www.nazar.no Kan virkelig anbefales. Flotte hotell:)
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juni 2008 #19 Skrevet 24. juni 2008 Akkurat det der sier svigers også, så det stemmer sikkert. Så mulig det er bedre der nå da, enn når jeg var der sist. Shopping er gøy i Tyrkia da:-DD
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. juni 2008 Vi tenkte hoppe på en restplass
snirkeline Skrevet 24. juni 2008 #21 Skrevet 24. juni 2008 Det er veldig gøy:-)Føler en får utrolig masse for pengene:-) Måtte kjøpe en ekstra bag sist for å få plass til alt
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 24. juni 2008 Ja, okei men da er det kanskje ikke så mye mas da ja står jo så mye fint om tyrkia på alle nettsidene, om strendene,maten,billig osv.. og shoppe billig er jo alltid gøy :-) he he. Hva er typisk tyrkisk mat da?
snirkeline Skrevet 24. juni 2008 #23 Skrevet 24. juni 2008 Får mange billige turer hvis man kan være litt fleksibel og bestemme seg på kort tid.Men tror nok jeg ville reist spesifisert. Skulle ønske det var meg som skulle dit igjen:-)
Mammaen til Isak Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 24. juni 2008 Ja vi skal reise spesifisert, tar ikke sjangsen på noe annet. Vært litt så som så det man har prøvd av uspesifisert opp igjennom årene.
ape Skrevet 24. juni 2008 #25 Skrevet 24. juni 2008 Kebab er spesialitet. Kebab laget i kjeramikkrukker og dòner kebab. Kan ikke sammenlignes med "norsk" kebab.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå