gullet0305+09 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg holder på å rydde og ser alle de skoene etter gutten min som har kostet gud vet hvor mye og tenker - skal jeg bare kaste dem eller kan søsken arve sko?? Hva har dere gjort?? Jeg er så usikker...
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Om det er pensko som han bara har hatt på foten et par ganger synes jeg ikke det gjør noe om søsken arver. Men joggesko, vinterstøvler osv skal ike arves.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 leste for littsiden at en måtte ikke arve sko. fordi sko blir alltid forma etter fottypen til den første eieren. barneføtter tåler ikke den belastninga med at skoene får helt feil passform. så de sa at barneføtter kan rett og slett bli "ødelagte" av arva sko. få problemer med å gå osv ..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Det er ikke rette plassen å spare penger på når det gjelder det å arve sko. Barna kan ødelegge både føtter og rygg med å gå i arvesko,da ingen går likt i skoene.
trillemamma Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Du kan jo kjøpe deg et par brukte sko på Fretex og så hvordan det går. Jeg har brukt andre sine sko før, men det tar ikke mange timene før jeg merker at det ikke er bra for beina mine.
2prinsesserogbim Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Om skoene ikke er inngått så kan andre bruke di, men sko som er inngått(godt brukt) skal en ikke arve
gullet0305+09 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 takk for innspill :-) da blir det bosset på det meste ja. Sukk.... hehe. Men hørte med en venninne også og hun sa det samme. Er ikke der en skal spare penger nei :-)
2prinsesserogbim Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Nei en skal jo tross alt bruke føttene resten av livet.... de første skoene jeg kjøpte til jenta mi var ekko sko, og jeg har aldri eid ekko sko....
Gurine Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har latt minste jenta arve gummistøvler, og noen mindre brukte cherrox. Dette er jo sko som alikevel ikke "former" seg etter bena til førstemann, på samme måte som joggesko. Har også latt noen fine sandaler gå i "arv", men da har de vært lite slitt.
nussie Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Har jobbet i skobransjen mange år og konklusjonen ar at man aldri skal arve noen type sko uansett hvor mye brukt de er i utgangspunktet!! Alt av sko former seg..også gummeistøvler!Det er sålen nedi som gir avtrykk og etter noen antall kurs med noen scenarioer om dette,så grøsser jeg nesten når jeg ser eller hører at barn har arvet sko!!! Nei da må man heller finne andre områder å spare penger på. Alle føtter er jo så forskjellige..noen er smale,noen brede,noen høye på rista,andre ikke.Sko må tilpasses og prøves i butikken med kyndig hjelp spesielt viktig er dette for barn selvsagt,som danner utgangspunktet i mange år fremover med gode eller vonde bein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå