Gå til innhold

Dere som selv har Adhd/Add,men som IKKE går på medisin,har dere greid å få tatt førerkort??

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Var det ekstra vanskelig syns dere? Gikk det lenge før dere greide d? Fikk dere d til på første forsøk eller??

Jeg skal snart utredes for Add/Adhd,nevropsykologen mente d mest sannsynlig var Add.

Jeg har så lyst på førerkort,men er fryktelig nervøs,redd jeg ikke skal greie det..At jeg ikke har hode til det rett og slett.

Jeg har jo ikke god reaksjonsevne engang,så da spørs det.

Jeg prøvde å ta førerkort en gang for mange år siden.Men fikk epilepsi så jeg fikk ikke fullført det.Men har hatt bare 2 annfall,og det er litt over 6 år siden sist så kan jo prøve igjen når jeg vil.Det er lenge siden jeg tenkte å prøve igjen,5 år siden..Kommer meg liksom aldri av flekken og prøve..

Da jeg prøvde,og måtte ta teorikurset var det veldig vanskelig for meg..Med konsentrasjonen,og jeg greier ikke se så lenge om gangen på "læreren".

Hvordan er det med dere da? Har dere greid det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok greit:o)

Tok lappen for ca 7 år siden og har (bank i bordet) ikke hatt noen uhell.

Husker at teorikurset var grusomt å komme seg i gjennom pga all teorien, men det gikk på et vis.

Klarte teoriprøva på tredje forsøk, men det var min egen feil, for jeg klarte alldri og få somla meg til å lese før prøva.

Oppkjøring klarte jeg på første forsøk.

må innrømme at jeg ikke har peiling på hvor mange kjøre timer jeg har hatt da, for det tok lang tid før jeg følte meg trygg bak ratte.

Jeg har foresten ADD, fikk diagnosen nå for noen få uker siden.

Jeg har også ei søster og en mor med ADHD og di klarte også greit oppkjøring å teoriprøva.

Så det går nok greit skal du se:o)

• 7 måneder senere...
Gjest Trollbundet
Skrevet

Lenge siden jeg skrev dette her,men er det flere som har lyst å svare nå?? :))

Skrevet

16 år siden da, men husker jeg sleit mye med teorien. men sto etter andre forsøk:))

måtte 2 oppkjøringer til da, så sto jeg med lappen i hånden:))

Skrevet

Fikk lappen da jeg var 18, så det er ikke så fryktelig lenge siden. Snart nøyaktig 2 år.

Sleit litt med teorien, men det var det eneste. Og etter at jeg fikk lappen har jeg hatt noen uhell.

Ikke fordi jeg er uforsiktig eller noe slikt, men fordi jeg er uheldig å klønete, hehe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har adhd diagnose men har valgt å ikke bruke medisiner pga bivirkninger. Jeg har både førerkort og fullført et lengre studiet (6 år) så diagnose ingen hindring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...