yummy Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 hvorfor i all verden kommer folk bort og spør om det er en gutt? Hun er fem måneder, trodde liksom man så mest på klærne hvilket kjønn det er i den alderen... Lurer egentlig på om folk sier det litt "på trass"? Kan ikke fremmede spørre, da -hvis de er så sikre på det er en gutt i rosa. Synes ikke hun ser spesielt guttete ut, jeg...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Fått samme spørsmålet da eldstemann var baby, om det var jente da, jeg sa selvsagt at nei det var ikke jente, er det gutt var spørsmålet jeg fikk da. Begge guttene mine er veldig guttete.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Hehe, det har jeg opplevd flere ganger også. Snuppa lå i vogna i en knall rosa bøggysnøggel pose, rosa og hvit lue, hvit fleecejakke med rosa mønster og med lilla smokk som det sto navnet hennes på og enda spør folk om det er en gutt.
celodi Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 hehe=) Mye rare folk=) Gutten min hadde tøffe joggesko fra ponny som det stod 38 på..Og da var det en dame på bussen som sa: Han må ha de største skoene jeg har sett på en liten gutt..Enn og bruke str 38 når han er så liten da... hehe,at det går an=)
petite fleur Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Har også opplevd det, bare motsatt: Guttenmin satt i vogna med blå jakke, blå lue og blå baby banz-solbriller, også lurte et ektepar på om det var gutt eller jente;-)
*SamSung* Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Hehe:) Jeg trillet ei jente en gang (mens jeg var trillepike), hun hadde blondeklær på seg. Var riktig nok blått og hvit og noe lyserose små detaljer, men veeeldig jentete, men med MASSE hvite jenteblonder. Hun hadde kort hår også, og het Tea. Den gamle damen kommer bort og spør- Næmen så søt liten gutt, hva heter han da? - Jeg smiler og sier at HUN heter Tea. -Gamle damen- Ja, du får passe godt på han da, han var så søt atte. Haha, den gamla var naboen dems også..
Leirha Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Samme her... Kommer gående med min lille gutt, i blå vogn med blått teppe, blå dyne osv... Så spør nen om det er gutt eller jente jeg har fått???!
trippeltopp Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Folk spør stadig om vår lille gutt er en jente. Det må sies at han har verdens lengste øyenvipper, men dog; når han er kledd i blått fra topp til tå så burde det vel ikke være så vanskelig? Selv ble jeg henvist til herretoalettet mer enn én gang da jeg var yngre - jeg som trodde jeg var lekker med potteklippen min
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Merkelig fenomen det der. Kan på en måte forstå at en spør om barnet har på seg hvitt eller brunt eller grønt. Som liksågodt kan brukes av jenter som gutter. Men går en med rosa eller lyseblått er det jo mer bankers- hvertfall rosa. Har ofte bare blå klær på Jonas så spør noen:" Er det en gutt?" Nei det er en jente jeg har bare blå klær til hennen. ?!?! I tillegg bruker han blå smukk som står Jonas på. Ehm. de hadde bare den smukken igjen lissom.... Når jeg var liten hadde jeg ikke hår før jeg var 2 år. Vi var på ferie og noen kom bort og sa " Så fornuftig dere har vært som har klippet HAN til sommeren" Hvorpå mamma svarer: For det første er det en jente, og hun har aldri hatt hår!!!!" Der ble de satt på plass lissom. Tror virkelig ikke jeg så så guttete ut..
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Var på kjøpesenter med min datter i vogn som for en gangs skyld var kledd i rosa fra topp til tå. (Vi arver mye blått fra eldre fettere....) Da sa en engelsk gutt . "Oh, look a baby" og faren tittet opp i vogna på den rosa jenta mi og sa : "yes, it`s a babyboy!!!!" Stupid, stupid! Tenkte jeg da. Ha ha
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Hehehe, fikk samme spørsmålet i fjor sommer snuppa hadde relativt langt krøllete hår med to små spenner med sløyfe på i, lysblå penkjole, blondesokker og hvite små sandaler. Greit nok, kjolen var lys blå hehe men det var fortsatt kjole, og en sånn skikkelig nydelig kjole med vaffelsøm, hvit krage og store puffermer. Seee den nydelige lille gutten der da var det en eldre dame som sa til venninnen sin, ja gud han var nydelig svarer den andre også står de å dikker med snuppa og spør meg hva HAN heter HUN heter Natalie sa jeg, ååå ja det var et fint navn på en søt liten gutt svarer neket.. Da gav jeg bare opp
Boulengerina Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Med eldste jenta vår fikk vi ofte høre "for en søt liten gutt". Faren i huset ble til slutt lei av å alltid si "det er en jente" osv.. Så han begynte bare å smile og si "takk" før han gikk videre..
du og jeg og vi to Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Jeg får det motsatte spørsmålet når jeg kommer med gutten min i blått, er det jente eller gutt? Men jeg synes det er litt fint jeg, at de ikke bare anar at det er gutt fordi babyen har blå klær. Men - hadde vært litt annerledes med bare rosa klær og blonder. Jeg hadde jo ikke kledd på gutten min det, men kunne kledd ei jente i mørkeblått.
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Frøkna hadde riktignok på seg olabukse og hvit genser, men hun hadde rosa hello kitty caps (bakfrem). "Så tøff liten gutt", fikk jeg høre da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå