Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige forsøk fikk jeg pergotime,dette ga meg 2 egg.Begge ble befruktet og satt inn, men ble ikke noe av.

Har noen en formening om det sluttet å dele seg eller at de ikke ville feste seg?

Jeg har aldri vært gravid .

Neste gang skal jeg prøve noe annet Menopur,

er det noen som tror at dette kan gjøre at jeg får flere egg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg tror det er veldig mange ting som kan spille inn om du blir gravid eller ikke,

JEg prøvde 3 ganger før vi fikk satt inn 2 egg som var da kun delt i 2 og jeg venter tvillinger nå og alt har gått bra.

Så om det er kroppen din eller eggene som gjør det er vanskelig å si, men ikke gi opp.

Jeg hadde bare en halv av en halv eggstokk og som sagt venter tvillinger, så ting kan skje.

Jeg vil anbefale deg akupunktur neste gange, jeg hadde på mitt 3 forsøk, nåle behandling 20 før jeg satte inn egget og 20 etterpå og tok da vaginal kapslene med en gang etter egginnsettning.

Jeg fikk på det meste ut 5 egg,og di satte meg i haugesund på luvris i tilegg, kanskje du skal forhøre deg om det?

det er et tileggshormon, noen trenger dette i tilegg for å få modne mest mulig egg.

menopur er det samme som pergotime, men er laget av faktisk urin fra kvinner i overgangsalderen og det var dette som ble brukt før pergotime kom som er fremstilt kjemisk.

Så jeg ville satt meg grundig inn i mulighetene dine, jo mer du selv vet, jo mer kan du få ut av dette og i og med vi har bare 3 ganger er det viktig å ikke la noe gå til spille.

PS: vil også si at første pr.rør for meg ente med 1 dårlig egg, så vi fikk ikke engang satt inn noe, da såg det mørkt ut, og jeg tenkte her er det ikke noe å hente, men som sagt det gikk til slutt.

Mitt råd, les deg opp og vit mest mulig, da kan du spør om de rette tingene, og kanskje før neste gang prøv litt alternativ medisin også, da kan få kroppen din mer i balanse og gi et bedre resultat.

lykke til:)

Skrevet

ja, jeg tror det kan være bra å forsøke menopur. Jeg fikk den sammen med puregon. Fikk kun 1 egg mer, men i stedet for 2 befrukta egg ble hele 5 egg befrukta. Folliklene ble også mye større med menopur.

Ellers har jeg også opplevd SA, og fikk da beskjed om at det er umulig å si hva som er grunnen når det skjer så tidlig i et svangerskap. Tror det er mest vanlig at det er noe feil med embryoet, men trenger jo ikke være det da. Det er også veldig vanlig for damer å miste første gang man er gravid, det er bare de at de som blir spontant gravide sjelden vet om det - i motsetning til oss.

ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Takk skal du ha for tipsene.

Og gratulerer så utrolig mye :-)

Akupunktur hørtes ut som et bra tips.

Luvris..tar du det samtidig med medisinene og er det på sprøyte?

Jeg har hatt ett forsøk i porsgrunn og skal ha mitt neste etter ferien, har allerede fått reseptene.Etter det får jeg ikke flere pga alder.

Om ikke dette går i boks så...

har vi bestemt oss for å forsøke i haugesund på Hausken klinikk da jeg har hørt mye bra om dem.

Da skal jeg forhøre meg om jeg kan få dette der.

Jeg leser stort sett det jeg kommer over av tips, men det er vel eggene som må være de rette for at det skal gå bra.Skal prøve å bli sunnest mulig foran neste forsøk. :-)

Skrevet

Huff da..Håper ikke jeg spontanaborterer om jeg noen gang skal bli så heldig at sticken blir positiv.

Men takk skal du ha :-)

Eggene nine vokste seint på puregon, ihvertfall blir det spennende ved neste uttak. Vi har mye som skjer når vi holder på med dette.

Opptur og nedtur.Og jeg er like langt enn så lenge.

Skrevet

Luvris er på sprøyter, som du faktisk må bladet selv, men det gikk greit når du bare hadde gjort det en gang.

I haugesund så sjekker de blodgjennomstrømingen i livmor før de setter inn eggene, dette er pga at er det dårlig med blod kan egget ha vanskelig for å feste seg og det skjer oftere spontanabort osv.

Gjør de den undersøkelsen hos deg?

Min venninne hadde dårlig blodgjennomstrømning og hun gikk på blodfortynnende og fikk det til på 4 forsøk, (frys)

Så det er en del som skal klaffe, på nr 2 forsøket mitt så satt de inn et kjempe godt egg som hadde da delt seg i 6 men det ble ikke noe av, så det er veldig vanskelig å gjør noe fra eller til tror jeg.

Enten er det egget som er dårlig og ordner opp selv, eller så er det kroppen som ikke er klar.

Men det er uten tvil en stresset situasjon du er i både psykisk og fysisk , så klart litt hjelp til å holde kroppen ajour kan være en tanke.

Få litt hjelp til balanse, det har jeg tro på, for vi klusser godt med kroppen under slike forsøk, men gleden er stor når du lykkes, og det gjør du som regel alltid, bare det tar litt tid for noen.Vi holdt på 1 år.

Hausken i Haugesund er bra, så der hadde vi også prøvd om vi ikke fikk det til med forsøk nr 3, han er en litt rar type, men dyktig:)

Lykke til, jeg vet du har mange tanker og opp og ned turer, bare vi som har vært gjennom det kjenner til dette, men ikke gi opp:)

Skrevet

Tok luvris i sammen med den andre sprøyten, det er et annet hormon i den enn den andre sprøyten, så de to i sammen laget mine egg bra.

Jeg har også alltid gått 4-5 dager mer en de 9 dagene på sprøyter da de vokser sent.

Du trenger bare det ene gode egget, så det kommer nok:)

Skrevet

Heisann.

De har ikke sjekket blodgjennomstrømningen hos meg.

I Haugesund er det offentlig ivf avdeling og de har Hausken,

sjekker de dette begge stedene eller var det Hausken hun var på?

Tror kanskje de på private klinikker gjør en litt mer grundigere sjekk enn på de offentlige sykehusene.

For hvert forsøk ser de jo også hvilken medisin som er blitt brukt og hvilket som fungerte best, så man må vel klare dette etter hvert.

Håper skikkelig på det, det er ikke noe som er mer sikkert enn det.

Har et uttrykk som står i hodet mitt om at alle gode ting er 3, men jeg satser på at det bare er 2. :-)

Snappet fra et forum.....

-Noen ganger skal bare én person mangle

for at hele verden skal virke øde

Og aller helst 2 gull egg som blir. Også!!!Ønsker jeg meg.

Skrevet

Jeg har kun vært på offentlig ivf, de hadde skaffet en slik ultralyd maskin for de såg at de fikk mye mer positive resultat da, og flere lykkes med forsøkene, jeg tror nok hausken har alt som trengs, de lever jo av godt resultat og god service, så de har nok det meste.

spør legene din om dette neste gang, får de for lite blod så vil det ende ofte med SA, så det er noe å se på.

lykke lykke til, det var bare 1 år siden jeg selv satt der du/dere sitter og jeg vet hvordan det er, stå på.

Jeg har hatt et utrolig smertefult svangerskap, med mange utfordringer, så det er litt godt å komme inn til dere, og se hvor heldig jeg er tross alt, det er en gevinst i venter, eller for meg 2 gevinster i og med at jeg har 2 i magen.

ikke gi opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...