Gå til innhold

Var graviditeten planlagt?

j@nnemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg hører egentlig ikke til her siden jeg fødte i august men skulle bare se noe så jeg svarer her.. graviditeten var egentlig ikke planlagt men jeg gikk ikke på p-pille å brukte ikke noe prevensjon så det var jo vår egen feil. men vi ble bare glad:D litt redd men var ikke tvil om at vi skulle beholde:D

Vi hadde snakket om det lenge og følte at vi var klar for det. Så ja, planlagt var det:D Og jeg har ikke angret et sekund siden jeg så + tegnet..

Men det har vel til tider vært litt uoffisielt at det var planlagt.

Mye fordommer ute og går, så på spørsmål så annonserer jeg ikke så veldig at det var planlagt...

Annonse

Tja... Vi hadde snakket lenge om at vi ønsket oss barn, Har altid lyst å få barn før jeg fyller 30 liksom... Så vi slutta med prevensjon og jeg ble gravid, hadde egentlig håpet at jeg ikke skulle bli gravid før om 1 år ca... Men nå er jeg kjempe gla for det og vi gleder oss virkelig :D

Det er helt sant! Det er mye fordommer ute å går. Jeg er 21 og planlegger å bli gravid. Jeg er 22 når jeg får barnet, men jeg vet ikke hva jeg svarer hvis noen spør om det var planlagt. Jeg tror ingen vil begynne å si noe om at det var for tidlig når barnet allerede er født.Men de kommer nok til å snakke om det. Jeg bor på en liten plass, så det er lett at folk begynner å snakke. Jeg tror foreldrene mine blir overrasket hvis de spør om det var planlagt. De mener nok at jeg må leve livet før jeg blir mor for et barn. De mener nok også at vi burde ha gifta oss før barnet kommer (men det kan jo skje det også).

Jeg tenker at det er bedre for min egen del å ha barn i 22 års alderen i steden for senere, fordi jeg har mer overskudd nå, enn det jeg kommer til å ha når jeg blir eldre. Klart noen vil si at jeg burde bare vente et år, men hvorfor skal jeg det når jeg vil ha barn nå, og har en samboer som også ønsker seg barn nå...

Jeg kommer også fra en liten plass og jeg VET at folk snakker om det.

Situasjonen min var litt spesiell når jeg fant ut det.

Pappa døde i desember og jeg fant ut at jeg var gravid tidlig i januar, så når folk fikk vite det så tror jeg nok de fleste tenkte at det måtte være bra for familien, men sterke meninger er det alltid der ute..

Men at det var planlagt og at vi har prøvd siden august synes jeg kan være vår hemmelighet:)

Ja, jenta som er ventet i oktober er planlagt:) Tok ut p-stav i desember, og ble gravid etter første mens, så det gikk raskt:) Jeg er bare 19 år nå, men 20 år når hun kommer, og ville nok møtt mange fordommer om flertallet hadde visst at det var planlagt. Men syns egentlig ikke folk har noe med om barnet var planlagt eller ikke. Familien vet det, og det er det viktigste..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...